Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
alfa-romeo-gt-side

Alfa Romeo GT

1 / 4
alfa-romeo-gt-side
alfa-romeo-gt-front
alfa-romeo-gt-back
alfa-romeo-gt-interieur

Alfa Romeo GT Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Alfa Romeo GT, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.7 - 10.6s
Maximumsnelheid:200 - 243 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):159 - 295 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6.2 - 12.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4489 x 1763 x 1355 mm
Portieren:3
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:415 - 490 kg

De mooiste GT die Alfa Romeo ooit heeft gemaakt

Ongetwijfeld één van de mooiste sportcoupés die Alfa Romeo ooit gemaakt heeft, deze GT. Ze zijn alleen nog maar te koop als gebruikte Alfa Romeo GT, omdat het model niet meer gemaakt wordt. Door het slanke design en de krachtige motoren van 140-240 pk, kun je heerlijk sportief rijden met deze Alfa. Achterin passen zelfs 2 passagiers, iets wat met een doorsnee coupé vaak niet lukt. Het opvallende en stijlvolle design van deze auto is ook nu nog heel geliefd, met name bij zakelijke rijders. Lees meer

Interesse in een Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT tweedehands auto
Alfa Romeo GT dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Model

In 2003 stelde Alfa Romeo de GT voor op de Autosalon van Genève, waarna de auto in 2004 in de verkoop ging. De Alfa Romeo GT is een 3-deurs coupé die was gebaseerd op het Alfa Romeo 147-platform. De styling werd gedaan door het Italiaanse bedrijf Bertone. De GT werd gebouwd in de fabriek in Pomigliano en er werden er in totaal 80.832 gemaakt. In 2010 werd de auto uit weer productie genomen.

De carrosserie van de GT heeft de klassieke coupé-stijl, met een volledige achterbank en in totaal 5 zitplaatsen. Veel coupés hadden alleen een 2 + 2-zits uitvoering. Daarom werd de GT geadverteerd als een praktische sportwagen. De meeste mechanica werd rechtstreeks uit de Alfa 156/147 gehaald, zodat de GT dezelfde dubbele wishbone voorvering en MacPherson-achteropstelling had.

Het uiterlijk van de GT was fraai en krachtig. Ondanks dat het veel weg had van de Alfa 147, had het model toch een zeer eigen uitstraling door de hoge, korte achterkant, de hooggeplaatste, kleine ramen en de brede spatborden. Aan de achterkant had de auto kleine, platte achterlichten. In 2004 werd de Alfa GT uitgeroepen tot 's werelds mooiste coupé bij de jaarlijkse ' World's Most Beautiful Automobile’ awards.

Het interieur is afgeleid van de kleinere Alfa 147 en we zien er dan ook veel van terug in deze GT. Beide auto’s hebben dezelfde dashboard indeling en functies, dezelfde motorkap, klimaatregelsysteem, buitenspiegels en een vergelijkbaar elektrisch systeem. Er waren verschillende diesel- en benzinemotoren verkrijgbaar voor dit model. De bagageruimte is 320 liter en kan worden vergroot tot 905 liter.

Een nieuwe GT coupé wisselde in 2004 vanaf € 30.715 van eigenaar. Het model uit 2007 begon bij € 30.495. Ondanks dat het model niet meer gemaakt wordt, kun je nog wel een gebruikte Alfa Romeo GT vinden bij de dealer of een verzamelaar.

Ontwikkeling van het GT model

In 2007 brengt Alfa Romeo drie nieuwe uitvoeringen uit: Impression, Progression en Distinctive. Bovendien krijgt de GT een kleine facelift, komen er twee optiepakketten en wordt een speciale serie uitgebracht. De nieuwe uitvoeringen hebben aluminium accenten op de voorbumper. De diesels en de GT met de 3.2 motor krijgen een dubbele uitlaat. Alle GT’s, behalve de 3.2, krijgen een nieuw instrumentenpaneel. Alle versies krijgen een aluminium versnellingspook en het dashboard krijgt een nieuw donkergrijs middengedeelte.

Alfa Romeo komt ook met een Q2-versie van de GT 1.9 JTDm van 150 pk. Deze is herkenbaar aan de mat chromen grille en buitenspiegel, de 18 inch lichtmetalen Q2 spaakvelgen, roestvrijstalen deurlijsten met Q2 opschrift en het Q2 logo op de achterkant. Het interieur van de Alfa GT Q2 oogt sportief dankzij de zwarte stoffen bekleding met een rood stiksel en logo.

In de GT BlackLine stopte Alfa Romeo allemaal nieuwe snufjes. De auto kreeg nieuwe 18" lichtmetalen velgen in Blackline-design en donkere koplampen. De grille, luchtinlaten en spiegels waren afgewerkt met mat chroom. Verder had deze versie aluminium pedalen en een aluminium pookknop, een middenconsole in antraciet, instrumenten met rode schaalverdeling en witte verlichting, sierlijsten in de dorpels en matten met Alfa GT-logo.

Voor liefhebbers van luxe was er de GT Collezione. Deze had een verchroomde grille en luchtinlaten, 17" lichtmetalen velgen in Collezione-design, een aluminium pookknop en antracietgrijze middenconsole, een met leer bekleed stuurwiel, speciale matten, instrumenten met witte wijzerplaten en speciale dorpelsierlijsten. De bekleding was tweekleurig.

Speciaal voor Nederland werden 12 zwarte auto’s gemaakt van de Run Out Edition met de 2.0 JTS benzinemotor. Deze versie was verlaagd en had een aangepaste daklijn. Het Bose audiosysteem was verbonden met een multimedia-USB, en geïntegreerd met Bluetooth blue & me. Het model had lichtmetalen velgen van 18 inch, gekleurde remklauwen, zwarte instrumenten met witte achtergrondverlichting, een zwart lederen stuurwiel en lichtmetalen pedalen. Bovendien had de auto grijs lederen stoelen en een interieur met aangepaste afmetingen

Voordat de GT in 2010 uit productie ging, kwamen er nog wat einde reeks versies zoals de 3.2 V6 100th Anniversary Limited Edition voor de Internationale markt.

Mazda RX-8 vs Alfa Romeo GT vs Peugeot 407 Coupé

De [Peugeot 407 coupé] (/peugeot/) is een slank ogende auto die de aandacht trekt. De Alfa Romeo GT heeft een Bertone ontwerp is onmiskenbaar een Alfa, met de ronde lijnen en de slanke achterlichten. Het ontwerp van de [Mazda RX-8] (/mazda/mazda-rx-8/) heeft juist agressieve en doelgerichte lijnen.

Aandrijflijn

De Peugeot heeft een 3,0 liter V6-motor van 155 kW met een koppel van 290 Nm. Hierdoor accelereert de 407 goed. De geluidsdemping is goed zodat je weinig geluid hoort in de auto. De Alfa heeft een V6-motor van 176 kW en dus meer vermogen dan de Peugeot. De geluiddemping in de Alfa is prima en door de motor trekt de auto lekker snel op. De Mazda RX-8 heeft een wankelmotor van 192 pk. Het motorgeluid is vrij goed te horen, maar dat verhoogt alleen maar het rijplezier.

Interieur

Qua binnenruimte heeft de 407 het ruimste interieur. De grote voorstoelen kunnen versteld worden en op de middenconsole zitten veel knoppen en schakelaars voor de radio, klimaatregeling, parkeersensoren en tractiecontrole. Achterin kun je redelijk goed zitten en de auto heeft voldoende bagageruimte.

De Alfa GT heeft minder ruimte achterin maar de kofferbak is goed toegankelijk. De auto heeft uitstekende, handmatig verstelbare voorstoelen. De auto heeft een gezellig, sportief interieur. Alle instrumenten en bedieningselementen zijn goed toegankelijk. Achterin kunnen 2 personen zitten. De RX-8 heeft de kleinste kofferbak van de drie.

De Peugeot is meer een cruiser dan een racer, zoals de Mazda. De hoogtoerige motor, het interieur en de kleine ruimte achterin maken dit een echt sportmodel. De Alfa GT zit precies tussen deze twee in. Deze heeft het beste uiterlijk en een praktisch interieur.

Motoren

In de GT zaten de motor van de Alfa 156, maar met verschillende vermogens. De GT deelde voornamelijk zijn motoren met de 156. Er was een 1.8 T. Spark 16v benzinemotor van 140 pk en een koppel van 163 Nm. Deze motor sprintte in 10,6 seconden van 0-100 km/u met een maximumsnelheid van 200 km/h. Daarnaast was er een 2.0 JTS 16V motor van 165 pk met een koppel van 206 Nm. Deze reed in 8,7 seconden van 0-100 km/u en had een topsnelheid van 216 km/h. Dezelfde motor was er ook als Selespeed met een vermogen van 165 pk en een koppel van 206 Nm. Deze trok in 8,7 seconden op van 0-100 km/u met een maximale snelheid van 216 km/u. De sterkste motor was een 3.2 V6 24V motor van 240 pk met een koppel van 300 Nm. De sprint van 0-100 km/u deed deze in 6,7 seconden, met een topsnelheid van 243 km/u.

Naast benzinemotoren waren er ook dieselmotoren voor de GT. Zo was er de 1.9 JTDm 16v motor van 150 pk met een koppel van 305 Nm. Deze motor haalde maximaal 209 km/u en sprintte in 9,6 seconden van 0-100 km/u. Dezelfde motor zat in de Q2. Deze reed in 9,2 seconden van 0-100 km/u.

Uitrusting en opties

Standaard was de GT voorzien van o.a. ABS, airbags, cruise control en ESP. Daarnaast had de auto o.a. de volgende opties:

  • Bluetooth car kit met spraaksturing, SMS lezer en MP3-speler aansluiting/li>
  • Lederen bekleding
  • Sportstoelen met zwart lederen bekleding voorzien van rode stiksels incl. derde hoofdsteun achter
  • Lichtmetalen velgen
  • Bose HiFi

Optioneel waren ook het winterpakket 1 met koplampsproeiers, verwarmbare voorstoelen en verwarmbare ruitensproeiers, of winterpakket 2 met een sensor voor beslagen ruiten, regen- en geursensor.

Voor de sportieve of zakelijke rijder

Een gebruikte Alfa Romeo GT is prima geschikt voor zakelijk gebruik of voor een sportieve autorijder die fan is van dit merk. In deze Alfa kun je je prima vertonen en het vermogen van de motoren sluit goed aan bij een sportieve rijstijl.

FAQ

Wanneer rolde de laatste Alfa Romeo GT uit de fabriek?

De laatste versie werd in 2010 gemaakt. De auto werd niet opgevolgd, maar de duurdere Brera, die tegelijkertijd verkocht werd, bleef wel in productie.

Hoeveel GT’s zijn er in Nederland verkocht?

Er zijn er in Nederland ongeveer 2.600 van verkocht.

Beoordelingen voor Alfa Romeo GT

15 Beoordelingen

4,3