Chevrolet Tacuma Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Chevrolet Tacuma, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Chevrolet Tacuma
-
Chevrolet Tacuma euro4/essence/ 118.873 kms/avec cont tech&car-pass
€ 3.000,-- 118.873 km
- 06/2006
- 79 kW (107 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
189 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1740 Ternat -
Chevrolet Tacuma Essence/euro4/118873kms/avec cont tech& car-pass
€ 3.000,-- 118.873 km
- 06/2006
- 79 kW (107 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
189 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1740 Ternat -
Chevrolet Tacuma 2.0i 16v CDX
€ 750,-- 163.500 km
- 02/2006
- 89 kW (121 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1930 Zaventem
Interesse in een Chevrolet Tacuma
Alle artikelen
Test: Chevrolet Trax 1.4 Turbo – Bescheidenheid siert
Test: Chevrolet Aveo 1.6 LTZ – Uitstekend alternatief
Test: Chevrolet Corvette Stingray Convertible – You talking to me?
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Alternatieve modellen
De Tacuma Chevrolet, ook wel Rezzo of Vivant genoemd, is oorspronkelijk een fabricatie van de Zuid-Koreaanse producent GM Daewoo. Daewoo bracht de Tacuma reeds in 2000 op de markt. De overname van Daewoo door Chevrolet dateert uit 2005. De Tacuma werd officieel pas 'rebatched' als Chevrolet in 2006 - mede als een gevolg van de langzame uitbreiding van het merk Daewoo op de internationale markten. Hierdoor komt het bijvoorbeeld dat de Tacuma heel wat verschillende namen heeft, afhankelijk van de markt waarin hij verschijnt. Later werd bijvoorbeeld ook nog een Chevrolet Vivant naamplaatje toegevoegd, speciaal voor de Zuid-Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse markt.
De Chevrolet van Daewoo
Maar deze tweedehands auto is en blijft dus wel een creatie van Daewoo. Het design is van de hand van Pininfarina, een Italiaanse specialist die eerder ook ontwerpen leverde voor grootheden als Ferrari, GM en Maserati. De wagen met productiecodenaam U100 is een compacte MPV (Multi Purpose Vehicle) volgens de Europese normen. Zijn ontwerp werd gebaseerd op de Daewoo Nubira J100, ook een compacte wagen. Zijn directe opvolger is de Chevrolet Orlando. Tegen de tijd dat deze wagen op het toneel verschijnt, was GM Daewoo echter al GM Korea geworden. De Orlando werd gemaakt in de zogenaamde Chevrolet Divisie van deze nieuwe Daewoo.
Chevrolet Tacuma modellen
Qua afmetingen is de Tacuma gebaseerd op een wielbasis van 2,5 meter. Zijn lengte bedraagt 4,3 meter. Hij is 1,7 meter breed en 1,5 meter hoog. Op deze beperkte oppervlakte weet de Tacuma Chevrolet toch zo veel als 1425 liter bagage te verwerken, wat toch aanzienlijk is voor een compacte wagen.
De Tacuma is standaard voorzien van een 1.6 L (Family I) of een 2.0 L (Family II) straight 4 motor. Tot 2005 werd ook nog een 1.8 L variant aangeboden. Deze motoren worden gecombineerd met een manuele versnellingsbak met vijf versnellingen of met een automatische versnellingsbak met vier versnellingen. Standaard Tacuma's hebben verder ook een passagierscapaciteit van vijf personen, hoewel op de Zuid-Koreaanse markt (waar de Tacuma als Rezzo verschijnt) ook een variant voor zeven personen werd geïntroduceerd. Deze Rezzo is voorzien van een 2.0 L Family II motor of van een 2.0 L E-TEC SOHC LPG-motor. Hier worden in Zuid-Korea overigens de meeste Rezzo's mee uitgerust, aangezien benzine er extreem duur is.