Corvette C6 Convertible Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Corvette C6 Convertible, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Corvette C6
-
Corvette C6 Convertible Corvette Cabrio / Schaltgetriebe / EU MODELL Z51
€ 28.299,-- 184.000 km
- 03/2007
- 297 kW (404 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
2 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, DE-53567 Asbach -
Corvette C6 Convertible RARE ! C6 Grand Sport, 60th, 6 vitesses manuel !
€ 59.500,-- 64.000 km
- 03/2014
- 321 kW (436 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
12,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
321 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1420 Braine l'Alleud -
Corvette C6 Convertible Corvette Cabrio Automatik
€ 43.900,-- 74.869 km
- 04/2012
- 321 kW (436 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, DE-35239 Steffenberg -
Corvette C6 Convertible A
€ 39.999,-- 53.100 km
- 04/2006
- 297 kW (404 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
13 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
309 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, FR-94100 ST MAUR DES FOSSES
Interesse in een Corvette C6
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
Met de Corvette C6 vormt Chevrolet in 2005 een eigen sportautoserie
Sinds de Corvette in 1953 voor het eerst gepresenteerd werd als cabriolet van het merk Chevrolet, omschreven fans hem als de eerste echte sportauto uit Amerikaanse productie. Ze zagen de Corvette sowieso als de enige echte Amerikaanse coupé en cabriolet uit deze prestigieuze voertuigklasse. Ook andere Amerikaanse fabrikanten schiepen cultautos, die als pony cars of muscle cars zelfs een eigen klasse vormden. Maar geheel ongelijk hadden de Corvette-fans met hun beoordeling niet. Feit was namelijk dat de Corvette één van de langst geproduceerde Amerikaanse sportautomodellen was en dat het model ondanks crisisfasen nooit haar cultstatus verloor. Voor General Motors, eigenaar van het merk Chevrolet, was dit reden genoeg om het model in 2005 tot een eigen serie te verheffen op het moment dat de zesde generatie Corvette C6 verscheen. Dat was in ieder geval op de Europese exportmarkten het geval, wat ervoor moest zorgen dat de uitzonderingspositie van de Corvette onderstreept werd.
De Corvette C6 wordt gebouwd als coupé en cabriolet
In de jaren 70 was het naar buiten brengen van de pk-kracht nog imagobepalend voor de Corvette, maar met deze traditie hadden de constructeurs van de sportauto al midden jaren 80 gebroken. Sinds de Corvette C4 koos de fabrikant motortechnisch gezien weliswaar nog steeds voor maximale prestaties, maar voor het design werden voortaan echter meer ingetogen vormen geprefereerd. Deze vormen verbonden de typische Corvette kenmerken met een wat klassiekere sportwagenstyling en tegelijkertijd werden de afmetingen van de carrosserie teruggebracht. Deze tendens zette zich voort bij de Corvette C6, die in vergelijking met de Corvette C5 korter en smaller geworden was. De opvallendste vernieuwing ten opzichte van de direct voorgaande generaties was dat de in 2005 als coupé, cabriolet met stoffen dak en Targa gepresenteerde Corvette C6 de eerste Corvette sinds 1962 was die geen inklapbare koplampen had. Behouden bleef daarentegen de beproefde materialenmix, waardoor ook de Corvette C6 generatie uitgerust werd met een carrosserie waarbij glasvezelkunststoffen voor gewichtsreducering zorgden.
De motoren van de Corvette C6
Toen de Corvette C6 in 2005 in productie werd genomen werd hij aanvankelijk uitgerust met een 6,0 liter V8-motor in aluminium bouwwijze. Deze had een prestatievermogen van 298 kW (405 pk). In 2008 werd deze motor vervangen door een nieuwe 6,2 liter motor met een prestatievermogen van voortaan 321 kW (436 pk). De topmodellen Corvette Z06 en Corvette ZR1 waren uitgerust met V8-motoren van 376 kW (512 pk) en 476 kW (647 pk).