Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
daihatsu-charade-l-01.jpg

Daihatsu Charade

1 / 3
daihatsu-charade-l-01.jpg
daihatsu-charade-l-02.jpg
daihatsu-charade-l-03.jpg

Daihatsu Charade Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Daihatsu Charade, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:11 - 15.7s
Maximumsnelheid:155 - 170 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):119 - 120 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6 - 6 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3750 x 1620 x 1390 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:425 - 520 kg

De Daihatsu Charade is het laatste model van de fabrikant dat in Europa verkrijgbaar is

In de jaren '80 verscheen de Japanse autofabrikant Daihatsu steeds vaker op de Europese markten, waar hij zich positioneerde als specialist op het gebied van miniauto's. Vanaf 1983 breidden de Japanners hun modelcollectie uit met voertuigen uit de serie Daihatsu Charade, die tot in het jaar 2000 in verschillende carrosserieversies geproduceerd werden. Lees meer

Interesse in een Daihatsu Charade

Daihatsu Charade tweedehands auto
Daihatsu Charade dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

In 2011 verscheen er vervolgens een nieuwe oplage van de Charade als vijfdeurs hatchbackmodel. Deze werd tot begin 2013 verkocht en was het laatste model dat Daihatsu op de Europese markten aanbood.

De Daihatsu Charade als gewone sedan en als hatchback

Tussen 1977 en 1983 rolde de Daihatsu Charade aanvankelijk in Japan van de band als driedeurs en als vijfdeurs fastbackmodel. In deze fase rustte de fabrikant de Charade met zelf ontwikkelde driecilindermotoren uit die een cilinderinhoud van minder dan één liter hadden. Aan het carrosserieconcept veranderde niks met de komst van de tweede generatie, die nu ook naar Europa geëxporteerd werd. De economymodellen waren voortaan echter ook met krachtigere turbobenzinemotoren en met dieselmotoren verkrijgbaar. Zo werd de sportief gemotoriseerde Charade halverwege de jaren '80 ook bekend als rallyvoertuig.

De serie Daihatsu Charade wordt vanaf 1987 aangevuld met een verlengde versie

In de tussen 1987 en 1993 gebouwde generatie van de Daihatsu Charade bouwden de Japanners naast de tot nu toe geproduceerde carrosserievarianten ook een langere sedan. Met een lengte van iets meer dan vier meter was dit de langste versie uit de serie en hij bleef ook in de volgende generatie die tot 2000 geproduceerd werd in de collectie.

De Daihatsu Charade in de laatste bouwjaren vanaf 2011

De in het voorjaar van 2011 gepresenteerde nieuwe oplage van de Daihatsu Charade was gebaseerd op de Toyota Yaris en werd net als dit model van het moederconcern eveneens als vijfdeurs hatchback geproduceerd. De laatste generatie van de Daihatsu Charade werd uitgerust met een 1,3 liter motor met een vermogen van 73 kW (99 pk) en werd tot begin 2013 in Europa gebouwd.

Beoordelingen voor Daihatsu Charade

2 Beoordelingen

4,0