Daihatsu Sirion Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Daihatsu Sirion, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Daihatsu Sirion
-
Daihatsu Sirion 1.0i 12v S
€ 2.250,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 107.391 km
- 03/2003
- 43 kW (58 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
129 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2950 Kapellen -
Daihatsu Sirion 1.3i . AIRCO . 97000 KM . GARANTIE 1 AN .
€ 3.400,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 97.000 km
- 09/2008
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
137 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1070 Anderlecht -
Daihatsu Sirion 1.0i 12v CX (+)
€ 1.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 94.724 km
- 04/2001
- 41 kW (56 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6150 Anderlues -
Daihatsu Sirion 1.0i 12v SX
€ 2.200,-- 125.000 km
- 11/2002
- 43 kW (58 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6790 Aubange
Interesse in een Daihatsu Sirion
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
In 1998 is het geboortejaar voor de Daihatsu Sirion.
Als specialist in het bouwen van kleine stadsautos is Daihatsu al sinds het einde van de jaren 70 in europa present. De fabrikant is ondertussen voor het merendeel in handen van Toyota, en heeft ook SUVs, de Terios, en cabrios, de Copen met zijn inklapbare hardtop, geproduceerd. Naast veelzijdigheid ook kwaliteit, want vanaf 1991 werden alle modellen geleverd met 3 jaar, of 100.000 kilometer garantie. Vanaf het begin van de jaren tachtig zijn de Cuore en de Charade in de kleinste klasse tot klassiekers gegroeid. De opvolger van de Charade is de sinds 1998 geproduceerde Daihatsu Sirion.
De Daihatsu Sirion heeft 4 deuren en optioneel een automaat.
De Daihatsu Sirion is uitsluitend leverbaar met vier deuren. Dit is een uitzondering in de klasse van de kleine autos. Wat ook een bijzonderheid genoemd mag worden is de mogelijkheid om de standaard handbak met vijf verzetten optioneel te vervangen door een automaat. De instapper beschikte over een 1.0 liter motor met 55 pk. De meer sportieve 1.3 liter motor levert 87 pk. Vanaf het jaar 2001 werd de sportieve variant voorzien van een aggregaat met 102 pk, die het model liet versnellen tot 180 km/u. De sprint naar de honderd werd afgerond in 9.6 seconden. In 2002 werd het instapmodel ook onder handen genomen, de motor heeft nu een vermogen van 58 pk.
Vanaf 2005 de tweede generatie Daihatsu Sirion.
In 2005 werd de tweede generatie van de Daihatsu Sirion gepresenteerd. Het uiterlijk werd grondig onder handen genomen, volgens de lijn die is doorgetrokken met de introductie van de mini-MPV, de Daihatsu Materia. Het kleine wagentje werd een auto met een dynamische uitstraling. Er kwam ook een daarbij passende versie met vierwielaandrijving, en een motor met 91 pk. De topmotorisering was een 1.5 liter met 103 pk.
De instapmodellen van de Daihatsu Sirion.
Naast de grotere motoren was en ook een 1.0 liter motor, die in de nieuwe Daihatsu Sirion 70 pk presteert. De 1.3 liter motor levert sinds het modeljaar 2007 een verbeterde prestatie: 91 paardekrachten zijn er nu beschikbaar. De kleinste motor kan 20 kilometer rijden op 1 liter benzine, de CO2 uitstoot is 118 g/km. Met vierwielaandrijving lust de Daihatsu Sirion 6.3 liter benzine per honderd kilometer (148 g/km CO2). Afhankelijk van de motor ligt de top van de Daihatsu Sirion op 160 of 175 km/u.
Meer motor en meer veiligheid
De vijfde generatie Daihatsu Cuore (1999-2003) kreeg een nieuw motorbok met dezelfde prestaties als de eerdere motor, maar met een inhoud van 1.0 liter. Het verbruik daalde naar 5.0 liter per honder kilometer en de topsnelheid ging naar 140km/u. De groei van de Daihatsu Cuore bleef doorgaan, deze generatie meet 3.41 meter in de lengte en 1.47 in de breedte. Standaard zijn twee airbags en gordelspanners. Als optie is nu ook ABS verkrijgbaar. Ter vergroting van het comfort kunnen nu zelfs airconditioning en elektrisch bedienbare ramen als optie besteld worden.
De nieuwste generatie van de Daihatsu Cuore
Als een stadsauto meer ruimte wil bieden aan zijn passagiers, maar niet aan behendigheid voor in de stad wil inleveren, dan is er maar een mogelijkheid voor de Daihatsu-ingenieurs: de hoogte in. Vanaf 2003 was de zesde generatie van de Cuore beschikbaar, en deze onderscheidt zich van de oudere versies door zijn hogere daklijn. De hoogte van de Daihatsu Cuore bedraagt nu 1.50 meter, de wielbasis is 2.37 meter. Ter vergelijking: de eerste Cuore had een wielbasis van 2.15 meter. Ondanks dat de prestatiecijfers nagenoeg gelijk blijven, kan nu een top van 160 km/u worden bereikt. Ook de sprint van nul tot de honderd gaat vlotter: 12.2 seconden. De eerste Daihatsu Cuore deed over die sprint meer dan 30 seconden.