Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
fiat-bravo-l-01.jpg

Fiat Bravo

1 / 4
fiat-bravo-l-01.jpg
fiat-bravo-l-02.jpg
fiat-bravo-l-03.jpg
fiat-bravo-l-04.jpg

Fiat Bravo Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Fiat Bravo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:8 - 15.1s
Maximumsnelheid:165 - 215 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):115 - 222 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.3 - 9.4 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4020 x 1750 x 1410 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:375 - 1150 liter
Aanhangergewicht:440 - 535 kg

Fiat Bravo

De Bravo Fiat is een Italiaanse combinatie tussen klasse en kracht. Een zuinige auto die ook nog eens de veiligheid van bestuurder en passagiers hoog in het vaandel heeft staan. Maar hoe en wanneer is deze auto nu eigenlijk ontstaan? Wat zijn de exacte technische specificaties van deze auto en hoe zit het met de ruimte en het comfort? Is een tweedehands Fiat Bravo betaalbaar en voor wie is deze auto het meest geschikt? Korte geschiedenis Hoewel de Bravo ook als tweedehands auto genoeg te verkrijgen is in Europa, is deze Italiaanse auto nog helemaal niet zo oud. Lees meer

Interesse in een Fiat Bravo

Fiat Bravo tweedehands auto
Fiat Bravo dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Bravo bestaat namelijk nog maar sinds 2007. Opvallend is wel dat dezelfde naam al eerder door Fiat werd toegekend aan een model. Dit was echter een driedeurs hatchback waarvan er tussen 1995 en 2001 meer dan een miljoen werden geproduceerd. De Bravo uit 2007 is echter alleen beschikbaar met vijf deuren. Opvallend is dat de Fiat Stilo de voorganger is van de Bravo. De Stilo was in 2001 namelijk zelf de opvolger van de eerste Bravo. De Fiat Bravo wist in het eerste jaar na de introductie direct een marktaandeel van meer dan een procent te bemachtigen. Daarna liep de populariteit van de auto echter enigszins terug, al komen we de auto nog steeds veelvuldig tegen op de wegen.

Klasse

De Fiat Bravo is ingedeeld in een moeilijke klasse, met geduchte concurrenten. De Bravo behoort namelijk tot het C-Segment. Daarin zijn zeer populaire merken actief. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Volkswagen Golf of de Opel Astra. Ten opzichte van deze concurrenten heeft de Bravo een luxe uitstraling. Daarnaast kan vastgesteld worden dat de Bravo Fiat de grootste auto in dit segment is: de wagen is maar liefst 4,34 meter lang, 1,79 meter breed en 1.49 meter hoog. Logisch gevolg is uiteraard dat de auto zich ook qua laadruimte goed kan meten met de concurrentie. Een Bravo beschikt over een bagageruimte van ongeveer 400 liter en maakt daarmee behoorlijk indruk in het C-segment.

Interieur en exterieur

De auto maakt vooral indruk met een zelfverzekerd en opvallend uiterlijk. De auto is strak afgewerkt en een macho op de weg. Ook het interieur valt positief op, en er is bewust gekozen voor een vrij donkere en knusse sfeer. Aan het interieur valt verder goed te zien dat de Italiaanse makers de vorm erg belangrijk vinden. Het dashboard heeft bijvoorbeeld golvende vormen. De ruimte in de auto is ook uitstekend te noemen. Met name voorin is meer dan genoeg ruimte. Hoewel er achterin in eerste instantie minder ruimte lijkt te zijn, valt dit behoorlijk mee. Vooral de beenruimte achterin is erg comfortabel.

Blue & Me

In Nederland rijden er behoorlijk veel Bravo's rond. Al deze auto's zijn bij de productie uitgerust met een uniek systeem dat Blue & Me wordt genoemd. Fiat heeft namelijk in samenwerking met Microsoft een systeem ontwikkeld dat bellen, muziek luisteren en navigatie naadloos weet te combineren. Fiat heeft al enorm veel indruk gemaakt met dit bijzondere systeem. Blue in de naam wijst op de koppeling die de telefoon van de bestuurder automatisch maakt met het systeem via Bluetooth. Op deze manier kan de telefoon gewoon in de zak blijven en kan de bestuurder de telefoon handsfree bedienen. Het systeem is zelfs zo geavanceerd dat sms-berichten die binnenkomen kunnen worden voorgelezen door Blue & Me. Ook de muziek kan via dit systeem worden bediend. Daarnaast heeft Fiat hier later bovendien een uniek navigatiesysteem aan toegevoegd, dat volledig met de stem kan worden bediend. Met het ontwikkelen van dit systeem is uiteraard vooral de veiligheid en het gemak van de bestuurder in ogenschouw genomen. Doordat alles handsfree is, kan de bestuurder immers altijd beide handen aan het stuur houden. Overigens is het navigatiesysteem later toegevoegd waardoor niet iedere tweedehands Fiat Bravo daarover zal beschikken.

Technische gegevens

Of het nu een nieuwe of tweedehands auto betreft, de technische gegevens zijn altijd erg belangrijk. De technische specificaties van de Bravo zijn in ieder geval erg indrukwekkend. De auto rijdt op benzine en heeft een tankinhoud van een kleine 60 liter. De motorinhoud is 1386 cc en heeft vier cilinders. Zoals eerder gezegd is de Bravo Fiat een zeer krachtige auto met 150 pk aan vermogen. Uit verschillende tests blijkt dat de Bravo vanuit stilstand binnen 8,5 seconden de 100 kilometer per uur haalt. De topsnelheid van de auto wordt geschat op ruim 210 kilometer per uur. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 14 valt de auto als normaal te bestempelen als het gaat om zuinigheid.

Tweedehands Fiat Bravo

Zoals eerder gezegd rijden er behoorlijk wat Bravo's rond in Nederland. Deze auto is tweedehands erg scherp geprijsd en daar krijgt de koper een goede en degelijke auto voor terug, die bovendien is uitgerust met enkele bijzondere en innovatieve snufjes zoals het Blue & Me systeem. Handig is ook de verlichting die automatisch uitgaat wanneer de motor wordt afgezet. Hiermee voorkomt Fiat voor haar rijders een lege accu. De stuurbekrachtiging is in de Fiat Bravo bovendien in twee verschillende standen beschikbaar; normaal en extra licht. Deze laatste stand is speciaal voor het rijden in de stad.

Onderscheiden

Alles bij elkaar opgeteld kan gesteld worden dat de Fiat Bravo zich behoorlijk staande weet te houden in een zwaar segment met concurrenten zoals de Opel Astra en de Volkswagen Golf. Gelukkig heeft Fiat exact de goede manieren gevonden om zichzelf te onderscheiden binnen dit segment. Dat doet men voornamelijk door het opvallende uiterlijk, het innovatieve Blue & Me systeem en natuurlijk de ruimte en de comfort van de auto.

Beoordelingen voor Fiat Bravo

21 Beoordelingen

4,2