Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
fiat-punto-evo-l-01.jpg

Fiat Punto Evo

1 / 3
fiat-punto-evo-l-01.jpg
fiat-punto-evo-l-02.jpg
fiat-punto-evo-l-03.jpg

Fiat Punto Evo Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Fiat Punto Evo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.9 - 14.9s
Maximumsnelheid:155 - 213 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):90 - 149 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.5 - 6.3 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4064 x 1687 x 1470 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:215 - 475 kg

De Fiat Punto Evo wordt in 2009 geïntroduceerd

Toen de Italiaanse autofabrikant Fiat in 1993 de eerste generatie van de Fiat Punto presenteerde, de opvolger van de Fiat Uno, domineerde deze door Giorgetto Giugiaro ontworpen Kleine Auto lange tijd de collectie van de fabrikant in dit voertuigsegement.Dit hoewel het interieur slechts een onbeduidend klein beetje groter was dan dat van de voorganger en ook de lijnvoering van het model erg aan de hoekige Fiat Uno deed denken. Lees meer

Interesse in een Fiat Punto Evo

Fiat Punto Evo tweedehands auto
Fiat Punto Evo dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Fiat Punto Evo wordt in 2009 geïntroduceerd


Toen de Italiaanse autofabrikant Fiat in 1993 de eerste generatie van de Fiat Punto presenteerde, de opvolger van de Fiat Uno, domineerde deze door Giorgetto Giugiaro ontworpen Kleine Auto lange tijd de collectie van de fabrikant in dit voertuigsegement.Dit hoewel het interieur slechts een onbeduidend klein beetje groter was dan dat van de voorganger en ook de lijnvoering van het model erg aan de hoekige Fiat Uno deed denken. De twee eerste Punto generaties die tot 2005 geproduceerd werden, werden dan ook niet echt als revolutionaire nieuwe ontwerpen gezien, maar meer als praktische stadsauto’s. Er werd echter wel een technische ontwikkeling positief opgemerkt: de voortaan deels verzinkte carrosserie van de Fiat Punto bleek resistenter tegen verroesting dan het voorgangermodel. De grote ommekeer maakte de autofabrikant uit Turijn vervolgens met de derde generatie van hun klassieke kleine auto. Deze werd in 2005 onder de naam Fiat Grande Punto gepresenteerd en verscheen in 2009 na een modelonderhoud als Fiat Punto Evo.


De Fiat Punto Evo laat het nieuwe merkgezicht van de kleine auto uit Turijn zien


De Fiat Punto Evo had net als zijn directe voorganger een platform dat Fiat samen met het Amerikaanse concern General Motors ontwikkeld had. De uiterlijke vormgeving van de kleine auto die als drie- en als vijfdeurs werd aangeboden, stamde dit keer van Fiat’s eigen ontwerpbureau af. De vernieuwingen van de Punto Evo ten opzichte van de Fiat Grande Punto waren vooral duidelijk te zien aan de voorkant van de auto. De spitser toelopende radiateur en de chroomlijst met het bedrijfslogo die over bijna de gehele breedte van de motorkap liep, hadden elementen van een retrodesign dat voor het eerst was toegepast bij de nieuwe oplage van de Fiat 500 en nu het nieuwe merkgezicht van de kleine Fiat’s moest worden. Met uitzondering van het gemoderniseerde Fiat logo en de elementen van helder glas bij de hoog geplaatste achterlichten bleef bij het achteraanzicht van de Fiat Punto Evo veel bij het oude.


Milieu- en veiligheidstechnieken in de Fiat Punto Evo


De belangrijkste vernieuwingen bij de Fiat Punto Evo lagen onder de carrosserie verborgen en waren van technische aard. Zoals al in de naam wordt weergegeven, wilden de Italianen de nieuwe generatie van de kleine auto neerzetten als een evolutie op het gebied van milieusparende voertuigen. Concreet betekende dit dat Fiat zijn Punto Evo uitrustte met een brandstofbesparend start-stopsysteem dat moest zorgen voor een 10 procent lager benzineverbruik. Dit werd mogelijk gemaakt door een techniek waarbij de motor van de Fiat Punto Evo bij stilstand automatisch werd uitgeschakeld. Wanneer men weer ging rijden startte de motor ook weer automatisch. Verder beschikte de auto ook over een informatiesysteem dat van de fabrikant de naam EcoDrive kreeg. Dit systeem hield de bestuurder op de hoogte van de actuele milieuwaarden en gaf verbeteringsvoorstellen. Ook qua veiligheid had de Fiat Evo nieuwigheden te bieden. Daartoe hoorden meesturende mistlichten en een uitrusting met zeven airbags.


Nieuwe MultiAir motoren voor de Fiat Punto Evo


Naast de van de voorganger bekende motoren rustten de Italianen de Fiat Punto Evo ook uit met nieuwe MultiAir motoren. Deze lieten het brandstofverbruik en de CO2-waarden dalen met maximaal 17 procent en zorgden tegelijkertijd voor een 10 procent verhoogd prestatievermogen. De topmotor met een prestatievermogen van 120 kW (163 pk) werd toegepast in de sportuitvoering Fiat Punto Evo Abarth.

Beoordelingen voor Fiat Punto Evo

32 Beoordelingen

4,4