Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
honda-logo-front

Honda Logo

Honda Logo Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Logo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:14.5 - 16s
Maximumsnelheid:145 - 152 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):150 - 166 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6.3 - 7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3785 x 1645 x 1525 mm
Portieren:3
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:423 - 427 kg

Interesse in een Honda Logo

Honda Logo tweedehands auto
Honda Logo dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De voorganger van de Honda Logo


Het Japanse bedrijf Honda werd internationaal vaak in eerste instantie als fabrikant van motorfietsen en bootmotoren gezien. In de tweede helft van de jaren ’60 begonnen de Aziaten echter steeds vaker als autoproducent naar voren te treden in Europa en Noord-Amerika. In de eerste tijd waren de roadsters uit de serie Honda S800 bepalend voor het imago van het bedrijf. De puristische kleine tweezitters met stoffen dak pasten goed bij de andere sportieve producten zoals de motorfietsen uit de Honda CB-series. Maar ook het engagement van Honda in de Formule 1 zorgde er midden jaren ’60 voor dat de Japanners op de internationale markten vooral als sportief merk gezien werd. Dat veranderde pas toen het economymodel Honda N360 in 1966 op de markt kwam. Met deze kleine sedan positioneerde de fabrikant zich ook in Europa als autoconstructeur van volumemodellen.


In de jaren ’90 heetten de economymodellen van de fabrikant Honda Logo


Met de series Honda N360 en N600 en de hiervan afgeleide coupé Honda Z begon de constructeur zijn traditie als fabrikant van economymodellen die sindsdien in de meeste Europese landen een vast onderdeel van de voertuigcollectie vormen. Terwijl andere aanbieders in dit segment graag nieuwe modelnamen gebruikten bij het wisselen van de voertuiggeneraties, onderscheidde Honda zich hiervan dankzij een grote continuïteit bij de benaming van zijn series en generaties. Zo was het Honda City of Honda Jazz gedoopte economymodel reeds sinds begin jaren ’80 in de collectie opgenomen. De Honda Jazz bleef in Europa aanvankelijk echter slechts korte tijd in de collectie. Pas in 1996 keerden de Japanners met een economymodel op de Europese markten terug. Om deze nieuw start te accentueren, noemden ze het model nu Honda Logo, voordat ze in 2001 weer terugkeerden naar de naam Honda Jazz.


De Honda Logo wordt van 1996 tot 2001 gebouwd


De Honda Logo rolde tussen 1996 en 2001 in Japan van de band als opvolger van de Honda Jazz. De kleine hatchback-sedan werd geproduceerd in twee carrosserievarianten: met drie en met vijf deuren. Qua motorisering was er minder keus: de Honda Logo was uitsluitend met een 1,3 liter motor verkrijgbaar. Deze motor van de minder dan één ton wegende Honda Logo had een prestatievermogen van 48 kW (65 pk). Dat was voldoende om een maximumsnelheid van meer dan 150 kilometer per uur te kunnen halen. Een bijzonderheid bij de Honda Logo was dat het economymodel zowel met een handmatige versnellingsbak als met een automaat in de collectie werd opgenomen.

Beoordelingen voor Honda Logo

2 Beoordelingen

4,5