Honda Logo Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Logo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Logo
-
Honda Logo 1.3I
€ 1.500,-- 164 km
- 03/1999
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
150 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3300 Tirlemont -
Honda Logo 1.3I
€ 1.600,-- 212.000 km
- 01/2001
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1790 Affligem
Interesse in een Honda Logo
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
De voorganger van de Honda Logo
Het Japanse bedrijf Honda werd internationaal vaak in eerste instantie als fabrikant van motorfietsen en bootmotoren gezien. In de tweede helft van de jaren 60 begonnen de Aziaten echter steeds vaker als autoproducent naar voren te treden in Europa en Noord-Amerika. In de eerste tijd waren de roadsters uit de serie Honda S800 bepalend voor het imago van het bedrijf. De puristische kleine tweezitters met stoffen dak pasten goed bij de andere sportieve producten zoals de motorfietsen uit de Honda CB-series. Maar ook het engagement van Honda in de Formule 1 zorgde er midden jaren 60 voor dat de Japanners op de internationale markten vooral als sportief merk gezien werd. Dat veranderde pas toen het economymodel Honda N360 in 1966 op de markt kwam. Met deze kleine sedan positioneerde de fabrikant zich ook in Europa als autoconstructeur van volumemodellen.
In de jaren 90 heetten de economymodellen van de fabrikant Honda Logo
Met de series Honda N360 en N600 en de hiervan afgeleide coupé Honda Z begon de constructeur zijn traditie als fabrikant van economymodellen die sindsdien in de meeste Europese landen een vast onderdeel van de voertuigcollectie vormen. Terwijl andere aanbieders in dit segment graag nieuwe modelnamen gebruikten bij het wisselen van de voertuiggeneraties, onderscheidde Honda zich hiervan dankzij een grote continuïteit bij de benaming van zijn series en generaties. Zo was het Honda City of Honda Jazz gedoopte economymodel reeds sinds begin jaren 80 in de collectie opgenomen. De Honda Jazz bleef in Europa aanvankelijk echter slechts korte tijd in de collectie. Pas in 1996 keerden de Japanners met een economymodel op de Europese markten terug. Om deze nieuw start te accentueren, noemden ze het model nu Honda Logo, voordat ze in 2001 weer terugkeerden naar de naam Honda Jazz.
De Honda Logo wordt van 1996 tot 2001 gebouwd
De Honda Logo rolde tussen 1996 en 2001 in Japan van de band als opvolger van de Honda Jazz. De kleine hatchback-sedan werd geproduceerd in twee carrosserievarianten: met drie en met vijf deuren. Qua motorisering was er minder keus: de Honda Logo was uitsluitend met een 1,3 liter motor verkrijgbaar. Deze motor van de minder dan één ton wegende Honda Logo had een prestatievermogen van 48 kW (65 pk). Dat was voldoende om een maximumsnelheid van meer dan 150 kilometer per uur te kunnen halen. Een bijzonderheid bij de Honda Logo was dat het economymodel zowel met een handmatige versnellingsbak als met een automaat in de collectie werd opgenomen.