Hyundai ELANTRA Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai ELANTRA, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Hyundai Elantra
-
Hyundai ELANTRA 1.6i 16v GLSi
€ 9.000,-- 152.000 km
- 06/2014
- 79 kW (107 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1180 UCCLE -
Hyundai ELANTRA 2.0i 16v GLSi S
€ 1.800,-- 127.150 km
- 06/2004
- 104 kW (141 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
8,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
183 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4351 Hodeige
Interesse in een Hyundai Elantra
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
De Hyundai Elantra en zijn zustermodel Hyundai Lantra
Toen de Zuid-Koreaanse autoproducent Hyundai begin jaren 90 voor het eerst vaste voet kreeg op de Europese markten, waagden de Aziaten zich meteen in de hier dominerende lagere middenklasse. Met kwaliteiten als goede prijzen, een riante standaarduitrusting en een ruim plaatsaanbod probeerde vooral de sedan Hyundai Lantra, die in 1991 in Europa op de markt kwam, punten te scoren. Vijf jaar later werd de collectie in deze voertuigklasse aangevuld met een combi. Het onbescheiden Hyundai Grandeur gedoopte vlaggenschip van de Zuid-Koreanen werd van grote betekenis voor de positionering van het merk in Noord-Amerika. En hoewel men hier traditioneel meer gericht is op grote sedans, bood de fabrikant ook de kleinere Hyundai Lantra in de VS en Canada aan. Echter met een wezenlijk verschil: in het Noord-Amerikaanse continent en op enkele andere buitenlandse markten verkochten de Koreanen het model onder de naam Hyundai Elantra.
Uniforme naam voor de serie Hyundai Elantra vanaf 2000
Met de komst van de tweede generatie van de middenklassevoertuigen werd de naamgeving uiteindelijk uniform: vanaf 2000 heette het model ook in Europa Hyundai Elantra. Vervolgens werd er met de opvolger Hyundai i30 vanaf 2006 een andere naamgeving in de middenklasse van Hyundai ingevoerd. Dit gebeurde echter vooraleerst alleen in Europa. Op andere markten, zoals bijvoorbeeld de VS, hield de fabrikant vooralsnog de benaming Hyundai Elantra aan.
De Hyundai Elantra wordt geproduceerd als hatchback en als gewone sedan
Sinds de in 1995 gepresenteerde tweede generatie van de Hyundai Lantra had de fabrikant ook een combiversie van zijn middenklassemodel in de collectie. Na de generatie- en naamswisseling in 2000 bleef de combi in Europa voorlopig nog in de collectie onder de naam Hyundai Lantra. Alleen de sedans werden onder de nieuwe naam Hyundai Elantra verkocht. Hierbij had men echter de keuze uit twee carrosserievormen: de Hyundai Elantra werd aangeboden als hatchback en als gewone sedan. Met een lengte van 4,52 meter, een breedte van 1,72 meter en een wielbasis van 2,61 meter gold de Hyundai Elantra in zijn klasse als een bijzonder ruime vijfzitter.
De Hyundai Elantra wordt aangeboden als benzine- en als dieselmodel
De Hyundai Elantra was in Europa in drie motorvarianten verkrijgbaar, als diesel- en als benzinemodel. Het instapmodel was de Hyundai Elantra met een 1,6 liter benzinemotor met een prestatievermogen van 77 kW (107 pk). Daarnaast boden de Zuid-Koreanen een 2,0 liter benzineversie aan met een prestatievermogen van 105 kW (143 pk), evenals een dieselversie met een prestatievermogen van 83 kW (113 pk).