Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
hyundai-genesis-l-01.jpg

Hyundai Genesis

1 / 3
hyundai-genesis-l-01.jpg
hyundai-genesis-l-02.jpg
hyundai-genesis-l-03.jpg

Hyundai Genesis Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai Genesis, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.8 - 6.8s
Maximumsnelheid:240 - 240 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):270 - 270 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):11.6 - 11.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4990 x 1890 x 1480 mm
Portieren:4
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:540

De Hyundai Genesis wordt vanaf 2008 op de wereldmarkten gepresenteerd

De Hyundai Motor Company, sinds de fusie met Kia Zuid-Korea's grootste autofabrikant, positioneerde zich met economymodellen zoals de Hyundai Getz of compacte Sport Utility Vehicles (SUV's) zoals de Hyundai Santa Fe als mondiale aanbieder waarvan de collectie vrijwel alle voertuigklassen omvatte. Lees meer

Interesse in een Hyundai Genesis

Hyundai Genesis tweedehands auto
Hyundai Genesis dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Hyundai Genesis wordt vanaf 2008 op de wereldmarkten gepresenteerd


De Hyundai Motor Company, sinds de fusie met Kia Zuid-Korea’s grootste autofabrikant, positioneerde zich met economymodellen zoals de Hyundai Getz of compacte Sport Utility Vehicles (SUV’s) zoals de Hyundai Santa Fe als mondiale aanbieder waarvan de collectie vrijwel alle voertuigklassen omvatte. Voor de Europese markten werden vooral de modellen uit de compacte middenklasse belangrijk. Naar deze modellen, die gekenmerkt werden door een goede prijs-/prestatieverhouding, was traditioneel veel vraag in Europa. Voorbeelden hiervan zijn de Hyundai Pony en de Hyundai Lantra. Maar Hyundai wilde zijn hiermee verbonden imago achter zich laten. Hyundai wilde gezien worden als fabrikant van hoogwaardige en veilige voertuigen en competentie tonen op het gebied van motorenbouw. Daarbij hielp een samenwerking met andere fabrikanten zoals Daimler en Mitsubishi. Met de voertuiggeneraties van de Hyundai i-series, waarmee de oude benaming van de modellen veranderd werd, toonden de Zuid-Koreanen tegelijkertijd hun zelfbewustzijn om ook in de hogere middenklasse internationaal nieuwe accenten voor hun merk te zetten. Want sedans zoals de Hyundai Equus waren tot nu toe in eerste instantie voorbehouden aan Hyundai’s thuismarkt. Op de exportmarkten was de constructeur daarentegen vertegenwoordigd met de sedan Hyundai Grandeur, die uiteindelijk vanaf 2008 op de verschillende markten steeds vaker afgelost werd door de nieuw ontwikkelde Hyundai Genesis.


De Hyundai Genesis wordt geproduceerd als sedan en coupé


De verkoop van de Hyundai Genesis ging in 2008 in Zuid-Korea en Noord-Amerika van start. Hier zag de fabrikant namelijk kansen voor een premiummodel uit Aziatische productie naast de luxemodellen van Japanse concurrenten. Het vlaggenschip van het Hyundai concern werd in twee carrosserieversies gebouwd: als sedan en als coupé, welke in 2010 in Europa verscheen. De sedan en coupé waren op hetzelfde platform gebaseerd en werden door Hyundai verkocht als sportieve modellen met features van de hogere klasse. Daartoe hoorden naast een verkrijgbare luchtvering voor een beter rijcomfort voornamelijk omvangrijke veiligheidssystemen.


De motoruitrusting van de Hyundai Genesis


Passend bij het sportieve imago van de sedan en coupé rustte de fabrikant de Hyundai Genesis uit met krachtige benzinemotoren met een cilinderinhoud die varieerde van 2,0 tot 4,6 liter. De basismotor van de Hyundai Genesis had een prestatievermogen van 157 kW (214 pk). De 3,8 liter motor had een prestatievermogen van 223 kW (303 pk). Met deze motor kon de Hyundai Genesis coupé in zo’n 6,3 seconden van nul naar honderd accelereren.

Beoordelingen voor Hyundai Coupe 3.8 V6 Automatik

3 Beoordelingen

4,3