Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
hyundai_i10 (7).jpeg

Hyundai i10

1 / 7
hyundai_i10 (7).jpeg
hyundai_i10 (6).jpeg
hyundai_i10 (5).jpeg
hyundai_i10 (4).jpeg
hyundai_i10 (3).jpeg
hyundai_i10 (2).jpeg
hyundai_i10 (1).jpeg

Sterke punten

  • Scherpe styling
  • Uitgebreide uitrusting
  • Veiligheidsitems

Zwakke punten

  • Imago
  • Afwerkingdetails
  • Beperkt aanbod motoren

Hyundai i10 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai i10, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:12.1 - 18.9s
Maximumsnelheid:142 - 175 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):98 - 139 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.2 - 6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3565 x 1595 x 1480 mm
Portieren:5
Kofferruimte:252 - 1046 liter
Aanhangergewicht:377 - 509 kg

Hyundai i10

In 2019 lanceerde Hyundai de derde generatie van hun allerkleinste, de i10. Deze kreeg opnieuw een hoop scherpe lijnen mee, hedendaagser nog dan zijn voorganger.

Interesse in een Hyundai i10

Hyundai i10 tweedehands auto
Hyundai i10 nieuwe auto
Hyundai i10 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • De derde generatie Hyundai i10 neemt de vormen van de i20 over wat zich vooral uit in een futuristisch ogend front.

  • De driecilinder benzine voorin is een zuinig motorblok dat het nodige rijplezier weet te bezorgen mits je de manuele versnellingsbak erbij kiest.

  • Hyundai geeft standaard 5 jaar garantie op haar modellen, zonder een limiet op het aantal gereden kilometers.

  • Het interieur pakt (optioneel) uit met een high-tech uitrusting en veiligheidsitems die je eerder zou verwachten in een hoger segment.

Alle belangrijke gegevens over de Hyundai i10 (Gen.3/ AC3)

Motoren

Het motorenaanbod van de i10 is bewust klein gehouden. Er is enkel keuze tussen een éénliter driecilinder mét of zonder turbo. Er is dan ook geen plug-in hybride motorisatie beschikbaar omdat het A-segment daarvoor niet rendabel genoeg is.

De atmosferische 1.0 driecilinder krijgt 67 pk en 96 Nm onder de kap. Deze zorgen niet voor flitsene prestaties maar houden wel het verbruik onder de knoet, met een normverbruik van 4,1 l/100 km.

De turbogeblazen 1.0 T-GDi is dan weer goed voor 100 pk en 172 Nm. Daarmee is de turboversie een stuk flitsender dan zijn atmosferische broer.

Afmetingen

Een Hyundai i10 van de derde generatie meet altijd 3,67 meter lang. Hij is ook 1,68 meter breed en 1,48 meter hoog. Dat zo’n kleine stadsmus geen gigantische koffer heeft is niet te verwonderen. Toch biedt de Hyundai i10 252 liter aan, uit te breiden tot 1.010 liter wanneer de achterbank neergeklapt wordt.

Uitvoeringen

De Hyundai i10 is te verkrijgen in 5 verschillende uitvoeringen. Zo zijn er de Air, Twist en Sky. Vanaf de Air is er al een manuele airco beschikbaar, de Twist krijgt onder andere nog elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, terwijl de Sky nog eens verwarmde zetels voorin en een verwarmd stuurwiel aan de uitrusting van de Twist toevoegt.

De Twist-versie en Sky-versies zijn ook te verkrijgen als N-Line, waarbij 16 inch N-line velgen standaard zijn en een exclusieve bumper en radiatorrooster de neus verfraaien. Binnenin vinden een N-Line sportstuur en rode ringen rond de radiatorroosters een plekje.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De basisprijs van de i10 begint op 14.349 euro voor de i10 Air, enkel beschikbaar met de 1.0 67 pk motor. De duurste versie is dan weer de i10 Sky N-Line met 1.0 T-GDi en 100 pk, deze kost minimaal 20.899 euro.

Tweedehandsprijzen van de i10 beginnen bij een goeie 11.000 euro voor een exemplaar uit 2020 en natuurlijk betaal je hier meer voor een van de hogere uitrustingsversies.

Design-highlights en interieur

De Hyundai i10 wil graag een hippe vogel zijn en daarmee kopers aantrekken tot het A-segment. Dat doet hij door het design van de i20 over te nemen. Zo is er de kenmerkende grille en krijgen de mistlapen een plaats ín de grille in plaats van errond.

Interieur

Ook binnenin is het niet langer kommer en kwel. De designers deden hun best om het interieur fleuriger te maken, door bijvoorbeeld een patroon aan te brengen in de zetels en de deurpanelen. Op de optionele N-Line worden zelfs rode accenten toegevoegd.

Rijhulp en veiligheid

De i10 is standaard dan wel optioneel met allerlei veiligheidshulpmiddelen die je niet zou verwachten in deze klasse. Dan hebben we het bijvoorbeeld over het autonoom remsysteem en de rijstrookhulp. Nochtans kreeg de i10 slechts drie van de vijf haalbare sterren bij de Euro NCAP crashtests, deels te wijten aan het slechte resultaat van de voetgangersdetectie.

Alternatieven

Wie niet voor de Hyundai i10 kiest, kan bij zustermerk Kia eens naar de Picanto gaan kijken. Daarnaast zijn er ook nog de Toyota Aygo X. Ook de Volkswagen Up is een mogelijk alternatief.

FAQ

Is de i10 een zuinige auto?
Met een mussendorst van 4 l/100 kilometer volgens de WLTP-normen is de i10 een erg zuinige stadswagen.
Hoe hoog is de instap van de Hyundai i10?
Met een instaphoogte van 60,8 cm heeft de Hyundai i10 een hoge instap.
Bestaat er een sportieve versie van de i10?
Er is een 1.0 T-GDi motor die 100 pk voortbrengt maar straffer wordt het niet. Een trainingspak kan de Hyundai i10 ook aandoen als voor de N-Line uitrustingsversie gekozen wordt. Dan wordt een andere bumper gemonteerd en worden ook binnenin rode accenten aangebracht.

Beoordelingen voor Hyundai i10

76 Beoordelingen

4,5