Hyundai Trajet Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai Trajet, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Hyundai Trajet
-
Hyundai Trajet 2.0 Turbo CRDi 16v GL
€ 1.200,-- 208.000 km
- 11/2003
- 83 kW (113 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1070 Anderlecht -
Hyundai Trajet Trajet 2.0 CRDi GLS
€ 3.900,-- 184.400 km
- 01/2007
- 83 kW (113 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9290 Berlare -
Hyundai Trajet 2.0 Turbo CRDi 16v GL
€ 1.000,-- 232.000 km
- 01/2003
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4100 seraing
Interesse in een Hyundai Trajet
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
De Hyundai Trajet is de eerste zelf ontwikkelde MPV van Hyundai
Toen de Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai begin jaren 90 voor het eerst op de Europese markten verscheen, had het bedrijf zich onlangs ontwikkeld van licentiefabrikant naar constructeur van eigen modellen. In de MPV-klasse had Hyundai in deze tijd echter nog geen eigen technologie tot zijn beschikking. Daarom bleef Hyundai bij de ontwikkeling van zijn MPV Hyundai Santamo wel samenwerken met het Japanse concern Mitsubishi, die verantwoordelijk was voor het bouwplatform van de Santamo. Uiteindelijk presenteerden de Zuid-Koreanen in 2000 een geheel zelf geconstrueerde opvolger: de Hyundai Trajet. Dit model bleef tot 2008 in de collectie en kreeg tussendoor in 2004 nog een modelonderhoud, wat lichte optische en technische veranderingen met zich mee bracht.
In de Hyundai Trajet verwezenlijkt de fabrikant zijn Amerikaanse MPV-concept
Qua uiterlijke vormgeving sloot de Hyundai Trajet aan op de vormen van de Hyundai Santamo die nog tot 2003 parallel verder gebouwd werd. Want ook bij de Hyundai Trajet stond voor de ontwikkelingsingenieurs optimaal ruimtegebruik in het middelpunt. Daarom kreeg de Hyundai Trajet een klassetypische carrosserie met een uitgesproken rechthoekige vorm en een hoogte van 1,76 meter. In vergelijking met de Hyundai Santamo groeide de Hyundai Trajet echter wel bijna twintig centimeter in de lengte, waarmee hij uit kwam op een totale lengte van 4,70 meter. Maar ook met zijn breedte van 1,84 meter overtrof de Hyundai Trajet duidelijk zijn compacte voorganger. Het voordeel van de grotere carrosserie was dat de MPV zo een groter interieur had en meer plaats bood voor een variabel interieurgebruik.
Het ruimteconcept van de Hyundai Trajet
Voor het ruimteconcept van de Hyundai Trajet oriënteerden de Koreanen zich aan Amerikaanse voorbeelden. Concreet betekende dat, dat de Hyundai Trajet niet alleen maar voldoende plaats moest hebben voor een derde rij zitstoelen achterin de auto, maar ook dat de MPV multifunctioneel gebruikt moest kunnen worden. Zo moest hij zowel plaats kunnen bieden aan maximaal zeven passagiers alsook in een mobiel bureau of vrijetijdsvoertuig kunnen veranderen. Dit werd mogelijk gemaakt door de naar achter te draaien voorste stoelen en de rugleuningen die veranderd konden worden naar een tafeloppervlak.
De motoren van de Hyundai Trajet
Het benzine instapmodel van de Hyundai Trajet werd uitgerust met een motor met een prestatievermogen van 100 kW (136 pk). In 2004 werd deze variant vervangen door een 2,0 liter motor met een prestatievermogen van 103 kW (140 pk). Het topmodel was uitgerust met een V6-motor met 127 kW (173 pk). Daarnaast was er nog een dieselmotor in de collectie opgenomen met een prestatievermogen van 83 kW (113 pk).