Infiniti tweedehands & goedkoop via AutoScout24.be kopen

Vind uw droomvoertuig

Aanbod voor uw zoekopdracht

Aanbod voor uw zoekopdracht

Eind jaren ‘80 introduceert Nissan zijn premiummerk Infiniti

Toen de Japanse autofabrikanten in de jaren ’70 hun eerste modellen op de Europese markt brachten werden ze bespot en bekritiseerd. Zo concurrerend als hun auto’s waren qua prijs, zo alledaags en weinig ambitieus was vaak het design. Maar de tijden zijn sindsdien enorm veranderd. Toen de Japanse fabrikant Nissan in 1989 zijn nieuwe luxemerk Infiniti introduceerde (aanvankelijk voor de Noord-Amerikaanse markt bedoeld), gaf hij aan dat de Japanse Zen-traditie aan de basis lag van het design van zijn sportief gemotoriseerde sedans, coupés en cabriolets uit de midden- en hogere klasse. Vanaf 2002 breidde Nissan het modelpalet van Infiniti uit met Sport Utility Vehicles (SUV’s), cross-over modellen en een zelfstandige coupéserie, waarmee Infiniti in 2007 als premiummerk ook naar Europa kwam. Infiniti is sinds 2009 met eigen vestigingen in Duitsland vertegenwoordigd.

De eerste Infiniti modellen uit de middenklasse en hogere klasse

Terwijl in de complete collectie van het merk Nissan alle voertuigklassen vertegenwoordigd waren, moest Infiniti zich van het hoofdmerk van de Japanse fabrikant onderscheiden door zich te beperken tot hoogwaardig uitgeruste en krachtig gemotoriseerde modellen. Het begin maakte de vanaf 1989/1990 als coupé en cabriolet op de Amerikaanse markt aangeboden Infiniti M30. Verder verscheen in de hogere klasse de sedan Infiniti Q45 met V8-motor. De eerste Infiniti modelcollectie werd compleet gemaakt met de middenklassesedan Infiniti G20 die tot 2002 in twee generaties werd aangeboden en met de grotere sedanserie van de Infiniti J30 en zijn opvolger Infiniti I30.

De vernieuwing van het Infiniti modelpalet vanaf 2006

Na de productiebeëindiging van de derde generatie van het Infiniti vlaggenschip Q45 in 2006 richtte het edele merk van Nissan zich met de introductie van nieuwe modellen aanvankelijk vooral op sportcoupés en middenklasse sedans. In dit segment presenteerden de Japanners in 2006 de tweede generatie van de Infiniti M35 en M45, waarna vanaf bouwjaar 2010/2011 twee nieuwe M-modellen volgden: de Infiniti M56 met V8-motor en 313 kW (420 pk) en de Infiniti M37 met V6-motor en 246 kW (330 pk). Als goedkoopste model bleef aanvankelijk de Infiniti G35 behouden. Van dit model kwam in 2009 onder de naam Infiniti G37 een nieuwe generatie met een grotere cilinderinhoud op de markt. Naast de sedans en coupés uit de serie presenteerde Infiniti hier voor het eerst sinds begin jaren ‘90 weer een cabriolet uit de sportautoklasse

De coupés, cabriolets en SUV’s van Infiniti

Na de eerste coupés op basis van de Infiniti M30 had de fabrikant zijn sportieve tweedeurs model tot 2007 als Infiniti G35 met een 3,5 liter V6-motor geproduceerd. In 2008/2009 verbeterden de Japanners de coupé door hem uit te rusten met een nieuwe 3,7 liter motor met een prestatievermogen van 245 kW (328 pk). Deze nieuwe motor werd een jaar later ook voor de sedans uit de serie Infiniti G37 gebruikt. In 2010 werd de cabriolet Infiniti G37 met een neerklapbaar stalen dak nieuw in de collectie opgenomen. Sinds 2009 bood de fabrikant in Europa bovendien zijn SUV-serie Infiniti EX in een 3,7 liter versie aan. De voertuigcollectie werd gecompleteerd met de cross-over Infiniti FX en de in eerste instantie voor de Amerikaanse markt geproduceerde grote SUV Infiniti QX.