Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
lancia-thesis-side

Lancia Thesis

1 / 4
lancia-thesis-side
lancia-thesis-front
lancia-thesis-back
lancia-thesis-interieur

Lancia Thesis Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lancia Thesis, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:8.8 - 10.4s
Maximumsnelheid:207 - 240 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):199 - 355 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):7.5 - 14.9 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4888 x 1830 x 1465 mm
Portieren:4
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:405 - 510 kg

De Lancia Thesis wordt in 2002 het vlaggenschip van de fabrikant

In de jaren Â'80 en Â'90 stond hij eerder bekend als fabrikant van goed uitgeruste economymodellen en designgeoriënteerde voertuigen uit de compacte middenklasse, maar in de jaren Â'60 was de Italiaanse autofabrikant Lancia ook bekend als aanbieder van sportieve middenklasse autoÂ's. Lees meer

Interesse in een Lancia Thesis

Lancia Thesis tweedehands auto
Lancia Thesis dealeraanbiedingen

Alle artikelen

De Lancia Thesis wordt in 2002 het vlaggenschip van de fabrikant


In de jaren ’80 en ’90 stond hij eerder bekend als fabrikant van goed uitgeruste economymodellen en designgeoriënteerde voertuigen uit de compacte middenklasse, maar in de jaren ’60 was de Italiaanse autofabrikant Lancia ook bekend als aanbieder van sportieve middenklasse auto’s. Sinds de Lancia Flavia hoorden in dit voertuigsegment zowel sedans alsook daarvan afgeleide coupés tot de collectie van het bedrijf dat sinds 1967 tot het Fiat-concern hoorde. Als dochter van Fiat nam Lancia het sportieve en extravagant vormgegeven gedeelte van de aanbieder over. Tot dit merkimago pasten de coupéseries uit de middenklasse, maar de Italianen streefden in dit segment tegelijkertijd naar een breder modelpalet. Daarom verscheen er in de tussen 1994 en 2000 gebouwde generatie van de Lancia Kappa voor het eerst ook een combiversie in de middenklasse. Deze werd naast de sedans en coupés in de collectie geplaatst. De fabrikant nam pas met de komst van de opvolger afscheid van deze bredere strategie. Deze opvolger verscheen in 2002 onder de naam Lancia Thesis en bleef tot 2009 in de collectie als vlaggenschip van de Italianen.


Een extravagante achterkant voor de Lancia Thesis


Met de Lancia Thesis keerde de constructeur terug naar de klassieke sedans, die in de hogere middenklasse traditioneel het grootste marktaandeel hebben. Maar qua uiterlijke vormgeving moest de Lancia Thesis meer te bieden hebben dan de klassieke deugden van een grote sedan. Het vooraanzicht van de Lancia Thesis werd bepaald door het in deze tijd gebruikelijke, trapezevormige radiatorrooster van het merk. Maar de achterkant viel op dankzij zijn extravagante achterlichten, die in een smalle gleuf onder helder glas geplaatst waren. Passend bij dit designidee ruste de constructeur de Lancia Thesis uit met LED-lampen die in deze tijd nog maar zelden gebruikt werden. Qua afmetingen had de Lancia Thesis met een lengte van bijna 4,90 meter, een wielbasis van meer dan 2,80 meter en een breedte van circa 1,83 meter de klassetypische kenmerken. De serieuitrusting was erg uitgebreid, typisch voor Lancia. Zo beschikte de Lancia Thesis over waardige zitmaterialen, automatische airconditioning en een speakerinstallatie.


De motoren van de Lancia Thesis


Het instapmodel van de Lancia Thesis was uitgerust met een 2,0 liter turbo benzinemotor met een prestatievermogen van 136 kW (185 pk). Verder was er ook een 2,4 liter motor met 130 kW (170 pk) in de collectie opgenomen. Het V6-topmodel had een prestatievermogen van 170 kW (230 pk) en kon maximaal 240 kilometer per uur halen. Voor de dieselversies van de Lancia Thesis koos de fabrikant voor 2,4 liter MultiJet-motoren van Fiat. Eén met een prestatievermogen van 129 kW (175 pk) en één met een prestatievermogen van 136 kW (185 pk). De kleinste diesel met JTD-motor had een prestatievermogen van 110 kW (150 pk).