Sterke punten
- Luxe en comfort
- Ongeëvenaarde stilte
- Puike prestaties
Zwakke punten
- Beperkte kofferruimte
- Traploze CVT-bak
- Touch-pad bediening
Lexus LS-Serie (alle) Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lexus LS-Serie (alle), inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lexus LS 500h
-
Lexus LS 600 F-SPORT 5.0I V8 ///✅HYBRID / NAVI / CAMERA///
€ 22.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 331.647 km
- 02/2014
- 290 kW (394 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
8,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
199 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9280 Lebbeke -
Lexus LS 600 h Long 5.0i V8 Hybrid 92.000KM Premier-Proprietair
€ 34.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 92.000 km
- 01/2008
- 290 kW (394 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6220 Fleurus -
Lexus LS 500 h E-Four Luxury AWD 1.Hd*LED*Massage*HdUp
€ 55.600,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 86.345 km
- 12/2017
- 220 kW (299 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
7,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
162 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8800 Roeselaere -
Lexus LS 500 Privilege Line
€ 79.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 61.567 km
- 06/2022
- 220 kW (299 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
215 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9050 Ledeberg -
Lexus LS 500 Privilege Line & Roof
€ 99.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 10.902 km
- 05/2022
- 220 kW (299 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2110 Wijnegem -
Lexus LS 600 LS600 HL
€ 20.000,-- 447.000 km
- 02/2009
- 445 kW (605 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-8570 Anzegem -
Lexus LS 500 Privilege Line
€ 99.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 10.902 km
- 05/2022
- 220 kW (299 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2110 Wijnegem
Interesse in een Lexus LS 500h
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Goede redenen
Lexus, en lees vooral Toyota, zijn al dik 20 jaar aan het sleutelen aan hun hybride aandrijflijn. Samen kregen ze het voor elkaar om verbrandingsmotor en elektromotor zeer efficiënt te laten samenwerken, wat betere prestaties en een lager verbruik opleverde.
Hij ziet er dan wel een halve coupé uit, maar de Lexus LS 500h blijft een riant interieur hebben want ook achteraan is been- en hoofdruimte te over. De stoelen bieden topcomfort met allerlei elektrische instellingen zoals koelen en warmen, met naar wens ook een massage onderweg.
Een bron van ergernis is het touch-pad om de multimediatoepassingen te bedienen, maar dat is verholpen in de laatste versie. Het scherm is nu van het aanraaktype en dat werkt veel directer en je loopt op die manier veel relaxter doorheen de menu’s.
De Lexus is verre van de goedkoopste auto uit Japan, maar daar staat dan ook wat tegenover. Geen enkele constructeur hanteert dergelijke kleine toleranties in de bouw van zijn modellen als Lexus.
Belangrijke gegevens
Motoren
Voorin wordt een 3.5-liter V6-motor op benzine ingebouwd, goed voor 299 pk en 350 Nm. De elektromotor is 179 pk en 300 Nm sterk en dat zorgt voor een systeemvermogen van 359 pk. Dat systeem maakt de LS 500h (begrensd) 250 km/h snel, terwijl een acceleratie naar 100 km/h in goed 6 seconden gerealiseerd wordt
Afmetingen
De LS 500h is een zware auto, ook vanwege het batterijpakket. Op de weegschaal blijft de naald op 2.345 kg staan. Hij mag dan 380 kg lading dragen, dus te zwaar mogen de passagiers niet zijn. De LS is 5,24 m lang, 1,9 m breed en 1,45 hoog. De wielbasis is een uit de kluiten gewassen 3,13 m lang. Zulke cijfers duwen de uitstootcijfers gevoelig omhoog en met 178 gr/km CO2 blijft de LS dan ook achter de Europese rivalen, die dankzij de plug-in hybride techniek een lager verbruik en CO2 uitstoot laten noteren.
Varianten
Lexus biedt zijn LS in 4 varianten aan: Base, Sportline, President en Privilege. Die laatste is het compleetst uitgerust. U verzint het en hij heeft het, tot en met een verwarmbaar handgemaakt houten stuur. De meeste LS 500h’s zijn zo uitgerust dat de passagier op de achterbank ook wat te vertellen heeft over temperatuur en het geluid van de mediaspeler.
Prijzen
De LS 500h kan u kopen vanaf € 105.580. De Sportline is € 120.430 waard, de President €127.230 en de Privilege € 143.230. Dan is er nog een toeslag voor de vierwielaandrijving. Daarvan schiet na 5 jaren op de tweedehandsmarkt nog zo’n € 45.000 tot € 50.000 van over. Moeilijker wordt het om er eentje te vinden, wat ze liggen allerminst dik gezaaid.
Design
Buitenzijde
Het front wordt nu al een aantal jaren bepaald door de Lexus LFA, een sportieveling die voor het eerst met de scherpe lijnen pronkte. Je houdt ervan of niet. De LS lijkt door zijn aflopende daklijn kleiner dan hij is, ook door de smalle lichten in het front. Verder is hij wel sober getekend: de carrosserie is naar de Japanse smaken zelfs bijzonder strak. De achterkant is al even behoudsgezind. Er zijn wel driedimensionale achterlichten, maar alles bij elkaar is dit zeer klassiek ontworpen.
Binnenkant
In de cockpit die om de chauffeur heen is ontworpen vind je leder alom, prima stoelen en vooral een vlekkeloze afwerking. Deze LS heeft dus alles om de meest veeleisende autokoper tevreden te stellen. Bij de duurdere uitvoeringen kan de achterbank in een soort van relax-stoel worden omgevormd, zodat mijnheer de CEO tijdens de rit kan uitrusten. Voorts zijn ook alle aansluitingen en connecties met de wereld voorhanden.
Veiligheid
De LS was ooit de eerste auto die vanzelf tussen de witte lijnen op een autoweg bleef rijden, zo’n 20 jaar geleden. Daar zijn sindsdien alleen maar voorzieningen bijgekomen. Reken dus op automatische voetgangersdetectie met noodstop, dodehoeksensoren, automatische lichten, waarschuwing bij botsing achterop, de LS 500h heeft het allemaal. Plus natuurlijk een veelvoud aan airbags, mocht het desondanks mislopen. Euro Ncap heeft de LS 500h niet getest, maar het zou zeer verbazen mocht hij geen 5 sterren krijgen.
Alternatieven
Voor alternatieven moeten we vooral richting Duitsland kijken, nu Jaguar de XJ on hold heeft gezet. Zo zijn de Mercedes S-Klasse, de Audi A8 en de BMW 7 zijn aartsvijanden en die hebben nog altijd meer renommee dan de LS 500h. Het is frappant dat Lexus als enige luxe-Japanner is overgebleven.