Mazda BT-50 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mazda BT-50, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Interesse in een Mazda BT-50
Onze expertise over jouw zoekopdracht
De pick-up Mazda BT-50 is verkrijgbaar in twee carrosserieversies
De Mazda BT-50 werd in 2006 op de markt gebracht. Hij was de opvolger van de sinds de jaren 60 in meerdere generaties gebouwde pick-ups uit de Mazda B-serie en werd in twee verschillende carrosserieversies aangeboden. Zo was er een versie met lange cabine, die uitgerust was met een achterbank met plaats voor twee passagiers. Een bijzonderheid van deze versie met lange cabine: aangezien de constructeurs vanwege de smalle achterbank geen middenzuil hoefden te gebruiken, openden de achterdeuren zich in tegengestelde richting. In deze bouwversie had de Mazda BT-50 een laadoppervlak van 1,75 meter. Daarnaast werd de Mazda BT-50 ook nog als vijfzitter aangeboden met een volwaardige achterbank en een dubbele cabine. Deze carrosserievariant had een wat kleiner laadoppervlak van 1,53 meter.
Als terreinvoertuig zijnde wordt de Mazda BT-50 standaard met vierwielaandrijving geleverd
Voor het rijden over onverharde wegen was de Mazda BT-50 standaard met inschakelbare vierwielaandrijving uitgerust. Een bijzonderheid bij de Mazda BT-50: men kon tijdens het rijden door middel van één druk op de knop overschakelen van de modus achterwielaandrijving naar de modus vierwielaandrijving. Ook hoorde een sperdifferentieel op de achteras tot de standaarduitrusting van de Mazda BT-50. Verder had de pick-up een waadvermogen van 75 centimeter en een maximale kantelhoek van 48 graden. Als utilitair voertuig kon de Mazda BT-50 met maximaal 1,22 ton aan gewicht beladen worden.
De Mazda BT-50 kan maximaal drie ton aan gewicht trekken
De Mazda BT-50 werd uitsluitend als diesel aangeboden. De ingenieurs kozen als motorisering, net zoals bij de voorgangers uit de B-serie, voor een motor die al bij een laag toerental over een passend acceleratievermogen beschikte om de Mazda BT-50 als terrein- of als trekvoertuig in te zetten. De Mazda BT-50 kon dankzij zijn 2,5 liter commonrail dieselmotor tot wel drie ton aan gewicht trekken. Zijn turbogeladen motor had een prestatievermogen van 105 kW (143 pk). In combinatie met de handmatige vijfversnellingsbak die tot de standaarduitrusting hoorde, kon de dieselmotor van de Mazda BT-50 in 12,5 seconden van nul naar honderd accelereren. De maximumsnelheid van de Mazda BT-50 bedroeg zon 160 km/u. Het dieselverbruik lag volgens de fabrikant op gemiddeld 9,3 liter, dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 255 g/km.