Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
J56B9446-copie2.jpg

Mitsubishi L200

1 / 5
J56B9446-copie2.jpg
Current Double Cab _ New Double Cab (1).jpg
Current Double Cab _ New Double Cab (2).jpg
interior_img_01_low.jpg
J56B0733-copie3.jpg

Sterke punten

  • Stoere look na facelift
  • Relatief comfortabel, zeker met automaat
  • Ruimte achterin

Zwakke punten

  • Geen 3,5 ton sleepvermogen (maar 3,1 ton is ook niet slecht)
  • Niet meer nieuw te koop
  • Verouderd interieur

Mitsubishi L200 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mitsubishi L200, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Mitsubishi L200

De pick-up van Mitsubishi heet Triton in Azië en Oceanië, maar in Europa gaat hij als L200 door het leven. De L200 werd ook als basis gebruikt voor de Fiat Fullback. Deze generatie is al sinds 2014 op de markt en kreeg in 2019 een grondige facelift, maar deze versie heeft niet veel tijd gekregen op onze wegen: in 2020 kondigde Mitsubishi aan het Europese toneel te verlaten vanwege tegenvallende verkoopresultaten en te veel overlap met Renault en Nissan, de twee andere merken van de Alliantie. Ook deze L200 is dus niet meer nieuw te koop in België.

Interesse in een Mitsubishi L200

Mitsubishi L200 tweedehands auto
Mitsubishi L200 nieuwe auto
Mitsubishi L200 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De Mitsubishi L200 is al even op de markt, maar de facelift van 2019 heeft het model wel goed gedaan: het imposante, stoere front met het ‘Dynamic Shield’ van het merk past perfect bij zijn roeping als werkpaard.

  • Aan boord merk je wel dat dit niet meer het nieuwste model is, maar het comfortniveau is redelijk goed voor een pick-up. De 6-trapsautomaat van Aisin voegt nog een dosis comfort toe.

  • Waar de Mitsubishi L200 zich onderscheidt van de andere middelgrote pick-ups, is zijn ruime achterbank. Waar andere pick-ups een iets te rechte zit en niet bijster veel ruimte hebben, is dat bij de L200 beter voor elkaar.

  • Op de weg presteert de L200 niet zo goed als zijn concurrenten (Ford Ranger, VW Amarok), maar bij het offroaden staat hij zeer sterk in zijn schoenen met onder meer lage gearing en allerlei terreinprogramma’s voor de aandrijflijn.

Alle belangrijke gegevens over de Mitsubishi L200

Motoren

Voor de facelift had de Mitsubishi L200 een 2,4 liter-turbodiesel van 154 of 181 pk met respectievelijk 380 Nm of 430 Nm aan koppel. Een manuele zesbak was standaard, optioneel kon je een vijftrapsautomaat krijgen. Inschakelbare vierwielaandrijving met een lage gearing was altijd aanwezig.

Na de facelift bleef er nog maar één keuze over: een 2.3 DI-D van 150 pk en 400 Nm, gekoppeld aan een manuele of een automatische zesbak. De motor moet iets harder werken door zijn lagere vermogen, maar de extra versnelling voor de automaat is wel een groot pluspunt.

Afmetingen

De Mitsubishi L200 is 5,30 meter lang, 1,82 meter breed en 1,78 meter hoog, met een wielbasis van 3 meter en een bodemvrijheid van 200 mm. Hij heeft een laadvermogen van 1,1 ton en een sleepvermogen van 3,1 ton - iets minder dan de 3,5 ton die zijn concurrentie aankan, maar nog steeds zeer nuttig. Het gewicht van de L200 zelf steeg wel gevoelig na de facelift: van 1.850 kilo naar 2.000 kilo.

Uitvoeringen

De Mitsubishi L200 was leverbaar als Invite, Intense en Instyle. Na de facelift bleven enkel nog de Intense en Instyle over. De pick-up was ook leverbaar als Club Cab met 2 deuren en noodzitjes achterin, of als Double Cab met 4 deuren en een volwaardige achterbank.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

Deze generatie Mitsubishi L200 is te vinden vanaf zo’n 20.000 euro in België. Dan heb je een exemplaar van voor de facelift. Quasi elk exemplaar is in België geleverd als dubbele cabine, vaak zit er ook nog een hardtop bij. Een faceliftversie met het nieuwe front en meer uitrusting is te vinden vanaf zo’n 30.000 euro. Het model wordt nog steeds gebouwd, maar niet meer ingevoerd naar Europa. De nieuwste Europese exemplaren zijn dus van 2021.

Design-highlights en interieur

Bij zijn lancering in 2014 had de Mitsubishi L200 een meer aerodynamisch design dan zijn voorganger, terwijl de look ook naar de jaren 2010 werd gebracht. Maar de vernieuwing was niet enkel cosmetisch: het model kreeg ook een stijver chassis, een hoger laadvermogen en een hoger sleepvermogen. Het ronde design van de neus werd naar de vuilbak verwezen in 2019, toen de L200 het Dynamic Shield kreeg die al te zien was op de Outlander en Pajero: een veel hoekigere maar ook veel modernere neus die perfect paste bij het ruige karakter van de pick-up. Alleen stak de neus daarmee een beetje af bij de nog steeds ronde zijkanten en achterkant.

Ruim interieur

Aan boord kreeg de L200 een opgeruimd dashboard dat sterke gelijkenissen vertoont met de personenwagens van het merk. Als dubbele cabine onderscheidt hij zich wel van de concurrentie met een ruim interieur, ook op de achterbank. De Instyle-topversie kon bovendien genieten van een lederen interieur en nog wat luxesnufjes. Voor de facelift veranderde er niet veel aan het interieur: dat kreeg een nieuw stuurwiel en een nieuw infotainmentsysteem met smartphonekoppeling en wat extra functies.

Rijhulp en veiligheid

In 2015 kreeg de Mitsubishi L200 4 sterren van Euro NCAP, met redelijk goede scores op elk onderdeel. Met de facelift werd ook de veiligheidsuitrusting uitgebreid, met onder meer een 360°-camera, een dodehoeksensor, een noodremhulp, rijstrookassistent, heuvelassistent én een aanhangwagenassistent. Aan boord zijn er 7 airbags om de inzittenden te bschermen.

Alternatieven

Het segment van middelgrote pick-ups is in België vrij populair, vooral omdat je tot voor kort nog zeer goedkoop zo’n auto kon inschrijven als particulier. Zo is de Ford Ranger erg populair, net als de Volkswagen Amarok, maar je hebt ook nog de Isuzu D-Max, Nissan Navara, SsangYong Musso en de Toyota HiLux. De RAM 1500 is wat groter en duurder, maar wordt door enkele gespecialiseerde bedrijven ook ingevoerd naar België.

FAQ

Is de Mitsubishi L200 nog te koop?
Neen, Mitsubishi heeft in 2020 besloten de Europese markt te verlaten, en dat geldt ook voor zijn pick-up.
Hoeveel kost een Mitsubishi L200?
Deze generatie Mitsubishi L200 vanaf 2014 is te vinden vanaf zo’n 20.000 euro in België. Dan heb je een exemplaar van voor de facelift. Een faceliftversie met het nieuwe front en meer uitrusting is te vinden vanaf zo’n 30.000 euro.
Hoeveel kan de Mitsubishi L200 trekken?
De Mitsubishi L200 heeft een maximaal trekvermogen van 3,1 ton.

Beoordelingen voor Mitsubishi L200

15 Beoordelingen

4,6