Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
123028_1_5-source.jpg

Nissan Pulsar

1 / 5
123028_1_5-source.jpg
123039_1_5-source.jpg
122958_1_5-source.jpg
122972_1_5-source.jpg
123013_1_5-source.jpg

Sterke punten

  • Veel binnenruimte
  • Goede geluiddemping en comfort
  • Zuinige dieselmotor

Zwakke punten

  • Te braaf design
  • Geen automaat voor diesel
  • Pulsar GT biedt weinig sensaties

Nissan Pulsar Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Nissan Pulsar, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.7 - 12.7s
Maximumsnelheid:185 - 217 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):94 - 138 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.6 - 5.9 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4387 x 1768 x 1515 mm
Portieren:5
Kofferruimte:385 - 1385 liter
Aanhangergewicht:455 - 545 kg

Tevergeefse poging

Nissan probeerde in 2014 een comeback te maken in het middenklassesegment van de Volkswagen Golf met deze Pulsar, een naam die we in België nog niet kenden maar die elders werd gebruikt voor de oude Sunny en Almera. De nieuwe Pulsar maakte indruk met zijn comfort en binnenruimte, maar niet met zijn verkoopresultaten, waardoor hij na een carrière van amper 4 jaar alweer uit productie werd gehaald in 2018. Tweedehands zijn er wel goede deals te vinden.

Interesse in een Nissan Pulsar

Nissan Pulsar tweedehands auto
Nissan Pulsar dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Met een lengte van 4,38 meter was de Nissan Pulsar een pak groter dan de andere wagens in zijn segment, genre VW Golf. Daardoor kon hij uitpakken met de grootste binnenruimte van zijn klasse, vooral achterin.

  • Naast het ruime interieur bood de Nissan Pulsar ook veel comfort dankzij een goede geluiddemping, een zacht maar gebalanceerd onderstel en een complete uitrusting voor het budget.

  • Het motorenaanbod bestond uit een 1.2 en 1.6 turbobenzine en een 1.5 diesel. Vooral die laatste is erg zuinig, alleen jammer dat je hem niet kon koppelen aan een automaat.

  • Omdat de Nissan Pulsar nooit echt populair werd, zijn de tweedehandsprijzen bijzonder gunstig voor zo’n recente wagen.

Alle belangrijke gegevens over de Nissan Pulsar

Motoren

Bij zijn lancering kreeg de Nissan Pulsar de 1.2 DIG-T-turbobenzine van 115 pk onder de kap, die met een manuele zesbak of een Xtronic-CVT-automaat kon worden uitgerust. Op diesel kon je kiezen voor een 1.5 dCi van 110 pk, die wat meer koppel kon voorleggen (260 Nm) en ook een stuk zuiniger was - een gemiddelde van zo’n 5,5 l/100 km was mogelijk in de praktijk.

Iets later kwam ook de 1.6 DIG-T naar de Pulsar, dezelfde motor als in de Juke Nismo, maar dan met 190 pk en 240 Nm. Het was meer een vlotte hatchback dan echt een sportieve wagen, met een sprint van 0 naar 100 km/u in 7,7 seconden en een topsnelheid van 217 km/u. Er was oorspronkelijk ook sprake van een heuse Nismo-topversie, er kwam zelfs een conceptcar, maar die is nooit uitgekomen. Jammer, want het zou wat sprankel naar het gamma hebben gebracht. Nissan wou er zelfs de snelste voorwielaandrijver op de Nürburgring van maken - sneller dan de Renault Mégane R.S. Trophy uit 2011, dus.

Afmetingen

De Nissan Pulsar is 4,39 meter lang, 1,77 meter breed en 1,52 meter hoog. Daarmee is hij een stuk langer en hoger dan zijn concurrenten binnen het C-segment, genre VW Golf en Hyundai i30. Het geeft hem een uitstekende binnenruimte achterin en een relatief ruime koffer van 385 tot 1.385 liter. Ondanks de afmetingen viel het gewicht met zo’n 1,3 ton wel mee. De Pulsar heeft een maximaal sleepvermogen van 1,2 ton.

Uitvoeringen

De Nissan Pulsar moest het vooral van zijn uitrustingsniveaus hebben en niet zozeer van zijn optielijst, die veel korter was dan bij de Duitse merken. De volgorde ging als volgt, van basis naar compleet: Visia, Acenta, Connect Edition, N-Connecta, Tekna en GT. De GT was enkel leverbaar met de 1.6-benzinemotor van 190 pk. De basisuitrusting van de Pulsar bestond onder meer uit een manuele airco, lichtsensor, cruise control en een radio-cd met USB, AUX en Bluetooth. Daarmee deed hij het al beter dan de concurrentie, maar de complete uitrustingsniveaus waren onklopbaar qua prijs-uitrustingsverhouding.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

Een weinig populair nieuw model is altijd interessant op de tweedehandsmarkt, toch als het niet aan de kwaliteiten van de auto lag, zoals bij de Pulsar het geval was. Op de tweedehandsmarkt vind je dan ook al exemplaren vanaf 8.000 euro met een redelijke kilometerstand. De prijzen lopen maar op tot 16.000 euro voor volledig uitgeruste wagens van de laatste bouwjaren met een lage kilometerstand, dus je kan op zoek gaan naar een mooie uitvoering met de juiste motor zonder al te veel zorgen over de prijs. De 1.6 DIG-T van 190 pk is echter zeldzaam in ons land.

Design-highlights en interieur

De Nissan Pulsar overtuigt je vooral met zijn praktische kenmerken, en dat is maar goed ook, want het design sprong er niet bepaald uit. Er werden elementen geleend van de Qashqai, met wie hij zijn platform deelt, en van de voorgaande generaties die niet te koop waren in België, maar het geheel bleef vrij anoniem. De achterlichten lijken ook buiten proportie en het sullige uitlaatje doet enige sportiviteit teniet, zelfs op de topversies. Gelukkig waren er wel mooie koetswerkkleuren en velgdesigns om uit te kiezen, die al veel goedmaken.

Veel ruimte, weinig charme

Aan boord betekenen de relatief grote buitenmaten van de Pulsar dat er zeer veel ruimte is aan boord, vooral op de achterbank, waar lange passagiers ook plek vinden voor hun hoofd door de hoge daklijn. De zitpositie lijkt ook meer op die van een compacte crossover dan die van een traditionele hatchback. De afwerking is redelijk goed, al is het design van het dashboard opnieuw weinig inspirerend. Wel voorbeeldig is het comfortniveau, dankzij de uitstekende geluidsisolatie, het gebalanceerde onderstel en de goede zitpositie dankzij het uitgebreid instelbaar stuur. Alleen jammer dat het infotainmentsysteem wat achterhaald is en geen CarPlay of Android Auto ondersteunt.

Rijhulp en veiligheid

De Pulsar kan uitpakken met een maximale score van 5 sterren volgens Euro NCAP, al werd dit in 2014 gemeten, dankzij het Safety Shield-arsenaal aan veiligheidssystemen. Dat omvat onder meer een dodehoekmonitor, rijstrookassistent, 360°-camera en een noodremhulp. Helemaal niet slecht voor zijn klasse.

Alternatieven

De Nissan Pulsar ging ten strijde in het drukbevolkte C-segment, dat een van de belangrijkste segmenten is in Europa en waar de concurrentie dus ook moordend is - letterlijk, in het geval van de Pulsar. Denk maar aan de Volkswagen Golf, Opel Astra, Hyundai i30, Kia Ceed, Peugeot 308, Ford Focus, Toyota Corolla, Fiat Tipo, Renault Mégane, Mazda3, Citroën C4, Alfa Romeo Giulietta, Seat Leon, Skoda Octavia, Lexus CT, … Mag het dan verbazen dat de anonieme Pulsar niet kon opvallen in de massa?

FAQ

Is de Nissan Pulsar nog nieuw te koop?
Neen, de Nissan Pulsar werd in 2018 uit productie gehaald vanwege tegenvallende verkoopresultaten.
Hoeveel kost een Nissan Pulsar?
Op de tweedehandsmarkt vind je al een Nissan Pulsar vanaf 8.000 euro met een redelijke kilometerstand. De prijzen lopen op tot 16.000 euro voor volledig uitgeruste wagens van de laatste bouwjaren met een lage kilometerstand.
Heeft de Nissan Pulsar een automaat?
De Nissan Pulsar was te bestellen met een CVT-automaat, maar enkel op de 1.2 DIG-T-benzinemotor.

Beoordelingen voor Nissan Pulsar

5 Beoordelingen

4,4