Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Peugeot 107 AS24 4.jpeg

Peugeot 107

1 / 4
Peugeot 107 AS24 4.jpeg
Peugeot 107 AS24 1.jpeg
Peugeot 107 AS24 2.jpeg
Peugeot 107 AS24 3.jpeg

Sterke punten

  • Laag verbruik
  • Verrassend ruime cabine
  • Compact en wendbaar

Zwakke punten

  • Beperkte geluidsisolatie
  • Zwakke motoren
  • Lage bouwkwaliteit

Peugeot 107 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot 107, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:13.7 - 15.6s
Maximumsnelheid:154 - 157 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):99 - 109 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.1 - 4.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3430 x 1630 x 1465 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:280 - 315 kg

De stadsauto bij uitstek

Rond de eeuwwisseling bundelden Peugeot, Citroën en Toyota de krachten met één doel voor ogen: de ideale stadswagen. Het resultaat ging bij Toyota door het leven als Aygo en bij Citroën als C1, en Peugeot noemde zijn nieuwe stadswagen 107. Die onderscheidde zich vooral van zijn zustermodellen door een iets stoerder gevormd neusje.

Interesse in een Peugeot 107

Peugeot 107 tweedehands auto
Peugeot 107 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Ben je op zoek naar een auto die je in ieder gaatje kan parkeren? Dan kan je niet naast deze Peugeot 107 kijken. Zijn compacte afmetingen maken er namelijk de ideale stadswagen van.

  • Bovendien is de 107 ook geen straf om naar te kijken. Hij werd lekker modern vormgegeven met zijn wigvorm en zijn rechtopstaande achterlichten, en met name de Peugeot krijgt een sportief getekende neus.

  • Binnenin zou je bijna vergeten dat je in een auto uit het kleinste segment zit. De cabine werd namelijk slim ontworpen om een ruimtelijke indruk achter te laten, en vooral voorin kom je geen plaats tekort.

  • Op motorisch vlak krijg je de keuze uit een driecilinder benzinemotortje of een dieselblok. Wat je ook kiest: de 107 is uitermate zuinig.

Belangrijke gegevens

Motoren

De Peugeot 107 kwam in 2005 op de markt, tegelijk met zijn zustermodellen Citroën C1 en Toyota Aygo. De motoren waren dan ook identiek, en bleven beperkt tot slechts twee mogelijkheden.

Zo kon je de Peugeot 107 krijgen met de keuze uit een benzinemotor of een dieselmotor. In het eerste geval kreeg je een 1.0-liter driecilinderblokje in het vooronder dat afkomstig was van Daihatsu, en 68 pk produceerde. Dat vermogen ging naar de voorwieltjes langs een handgeschakelde vijfbak of een gerobotiseerde vijftraps automaat. Koos je voor diesel, dan werd je 107 voorzien van een 1.4-liter HDI-viercilindermotor van Peugeot zelf, goed voor 54 pk. Die dreef ook hier de voorwielen aan, maar de overbrenging gebeurde steeds langs de manuele vijfversnellingsbak.

Afmetingen

De Peugeot 107 is een auto in het A-segment, en dat is het kleinste segment van de autosector. De afmetingen blijven dus zeer beperkt, en de Peugeot is amper 3,43 meter lang, 1,63 meter breed en 1,47 meter hoog. Daarmee zijn zijn buitenmaten identiek aan die van de Citroën C1 en Toyota Aygo die dezelfde basis gebruiken. Het drietal is zelfs nog een dikke 20 centimeter korter dan de Renault Twingo van die tijd, of de Volkswagen Up!.

Dankzij een doordacht ontwerp van de binnenruimte blijft de Peugeot 107 toch een bruikbare auto. Dat merk je vooral voorin, waar dankzij de grote ramen een enorm ruimtegevoel heerst. Achterin vind je genoeg plaats voor je kinderen, en de koffer is met zijn 139 liter standaardvolume natuurlijk niet de grootste. Dat geldt echter voor het hele segment, waar bijvoorbeeld een Renault Twingo amper meer ruimte weet te bieden.

Varianten

De Peugeot 107 was uitsluitend verkrijgbaar als hatchback, al kon je het aantal deuren wel kiezen. Zo was de standaardversie voorzien van drie deuren, en kon je tegen een meerprijs ook een vijfdeurs variant bestellen. De wielbasis of afmetingen bleven daarbij wel gelijk, dus meer binnenruimte kreeg je in principe niet. De 107 kreeg een facelift in 2009 én in 2012, waarbij de neus telkens een nieuw design kreeg maar de techniek wel onveranderd bleef.

Prijzen

De Peugeot 107 is sinds 2014 niet meer nieuw verkrijgbaar, want toen werd hij vervangen door de 108. Je bent dus aangewezen op de tweedehandsmarkt indien je er eentje wil. Daar vind je al exemplaren vanaf amper 1.000 euro, al gaat het dan wel om auto’s met hoge kilometerstanden. Een goed onderhouden Peugeot 107 kost je zo’n 3.000 euro, en dan gaat het vaak al om een model van na de eerste facelift. Veel duurder dan dat wordt de Peugeot ook niet, want voor de recentste exemplaren met de laagste kilometerstanden vraagt men maar rond de 7.000 euro.

Design

Buitenzijde

Dat Peugeot, Citroën en Toyota hun krachten bundelden voor de ontwikkeling van deze stadswagen, heeft niet alleen met gedeelde expertise te maken. Zo wisten ze de reeks ook betaalbaar te houden, zonder te moeten inboeten op vlak van kwaliteit of design. Dat laatste merk je meteen wanneer je een Peugeot 107 ziet, want de auto beschikt over een vrolijk, creatief lijnenspel. Zijn wigvorm maximaliseert de binnenruimte terwijl je achteraan een kofferklep vindt uit één stuk glas, geflankeerd door rechtopstaande achterlichten. De neus verschilt dan weer naargelang het bouwjaar dat je kiest, waarbij de eerste versie vooral ging voor een guitige, schattige look en de facelifts telkens wat meer stijl en sportiviteit toevoegden.

Binnenzijde

Het budgetvriendelijke aspect schijnt wel iets meer door in het interieur, waar vooral het materiaalgebruik functioneel overkomt. Dat kan echter niet gezegd worden over het design, dat opgeleukt wordt met karikaturale metertjes en tuimelknoppen voor de klimaatregeling. Dat ontwerp bleef door de jaren heen zo goed als onveranderd, al friste Peugeot de cabine van zijn 107 bij de facelifts wel op door middel van nieuwe stuurwieltjes en leuke bekledingen voor de zetels.

Veiligheid

Bij zijn lancering was de Peugeot 107 een relatief veilige auto voor zijn tijd. Hij haalde namelijk vier op vijf sterren bij zijn eerste Euro NCAP-botsproeven in 2005, geen verkeerd resultaat voor een compacte, betaalbare auto. Na de tweede facelift stuurde Peugeot de 107 echter nog een tweede keer naar de veiligheidsinstantie, en toen ging de auto met slechts drie op vijf sterren aan de haal. De veiligheidseisen van Euro NCAP evolueren namelijk mee met de tijd, en de Peugeot 107 bleef doorheen zijn bouwjaren en facelifts grotendeels identiek op technisch niveau.

Alternatieven

De Peugeot 107 werd zij aan zij ontwikkeld met de Citroën C1 en de Toyota Aygo, dus het spreekt voor zich dat dit de meest voor de hand liggende concurrenten zijn. Daarnaast kan je ook bij landgenoot Renault kijken voor een Clio, en bood Volkswagen ten tijde van de 107 eerst de Fox en nadien de competentere Up! aan. In de goedkopere hoek vind je bij Suzuki een Alto, bij Kia een Picanto en bij Hyundai een i10.

FAQ

Waarop moet ik letten wanneer ik een gebruikte Peugeot 107 overweeg?
De Peugeot 107 is, net als zijn soortgenoten van Citroën en Toyota, een relatief eenvoudige en dus betrouwbare auto. Er zijn echter een aantal zwaktes. Zo zijn de uitlaatsystemen van belabberde kwaliteit waardoor ze wel eens doorroesten, en is de reminrichting gevoelig wat tot overmatige slijtage van de remmen kan leiden.
Was de Peugeot 107 verkrijgbaar met automatische versnellingsbak?
Je kon de Peugeot 107 krijgen met een automatische versnellingsbak, maar enkel indien je de benzinemotor koos. Dan kon je die koppelen aan een gerobotiseerde vijfbak. Die paste niet op de dieselmotor, dus daar gaat het altijd om een handgeschakelde versnellingsbak.

Beoordelingen voor Peugeot 107

52 Beoordelingen

4,4