Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
porsche-997-l-01.jpg

Porsche 997

1 / 3
porsche-997-l-01.jpg
porsche-997-l-02.jpg
porsche-997-l-03.jpg

Porsche 997 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Porsche 997, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:3.3 - 3.4s
Maximumsnelheid:314 - 315 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):268 - 270 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):11.4 - 11.5 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4450 x 1852 x 1300 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:350 - 365 kg

Bekende optiek en klassiek-sportieve waarden voor de Porsche 997

De naar het klassieke voorbeeld ontworpen 911-modelgeneratie van autofabrikant Porsche die in 2004 als Porsche 997 gepresenteerd werd, kreeg zelfs van oudgediende Porscherijders veel erkenning. De nieuwe 911vertoonde weer uiterlijke kenmerken die verdwenen waren na het einde van de productie van de Porsche 993 eind jaren '90. Lees meer

Interesse in een Porsche 997

Porsche 997 tweedehands auto
Porsche 997 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Ook de ronde, inklapbare koplampen die lange tijd karakteristiek waren voor de Porsche 911 doken weer op en zorgden ervoor dat de Porsche 997 gezien kon worden als een herinnering aan het Porsche oermodel uit de jaren '60.

Een stoffen dak voor de cabrio, vierwielaandrijving voor de targa en GT-modellen voor sportievelingen

Klassiek en geheel tegen de algemene trend van het stalen dak in, koos de fabrikant uit Zuffenhausen voor de cabrioversie van zijn imagodrager nog steeds voor het klassieke stoffen dak. Dit dak liet zich met één druk op de knop binnen 20 seconden in de kofferruimte zakken. Technische vernieuwingen waren er aanvankelijk vooral bij de targa met glazen dak, die voor het eerst met vierwielaandrijving aangeboden werd. Bij de voorganger Porsche 996 waren alleen de Carrera en Turbo met vierwielaandrijving verkrijgbaar. Voor sportievelingen en racefans bracht Porsche ook in de nieuwe generatie weer kleine oplages van de GT-modellen uit. Deze waren lichter en boden wat minder comfort, maar daarvoor in de plaats beschikten ze over een verbeterde sportieve performance.

Zuinige Carrera-motoren na het modelonderhoud van 2008

De Porsche 997-generatie ging in 2004 echter eerst van start met de modellen Carrera en Carrera S in coupévorm. De naar keuze met vierwiel- of achterwielaandrijving aangeboden 2+2 zitters beschikten over een 3,6 liter motor met 239 kW (325 pk) c.q. over een 3,8 liter motor met 261 kW (355 pk). De krachtigere S-versie bereikte daarmee een topsnelheid van 293 km/u. Vanaf het modelonderhoud in de zomer van 2008, waarbij de Porsche 997 onder meer een gewijzigde achterkant en LED-lichttechniek kreeg, kregen de Carrera-modellen van de Porsche 997 voor het eerst motoren met directe injectie. Deze hadden met 254 kW (345 pk) c.q. 283 kW (385 pk) bij de Carrera S een hoger prestatievermogen dan de voorheen gebruikte motoren. Tegelijkertijd daalde het brandstofverbruik met 0,9 liter.

De Porsche 997 GT2 is de snelste in serie geproduceerde Porsche

Twee jaar na het begin van de productie van generatie 997 bracht de fabrikant de topversie van de serie uit: de Porsche 911 Turbo met 353 kW (480 pk). Deze was vanaf 2006 als coupé en cabriolet verkrijgbaar. Met dit model presenteerde de autofabrikant het eerste in seriegeproduceerde benzinemodel waarvan de turbolader over variabele turbinegeometrie beschikte. Dit kwam voorheen alleen nog maar voor bij dieselvoertuigen. De maximaal 310 km/u halende Turbo-Porsche was naar keuze met een zesversnellingsbak of met een automaat verkrijgbaar waarmee het voertuig in 3,7 seconden van nul naar honderd accelereerde. Daarmee haalde hij zelfs de acceleratiewaarde van de Porsche 997 GT2. Deze in 2007 gepresenteerde sportauto op basis van de Porsche 997 was met 390 kW (530 pk) en een maximumsnelheid van 329 km/u het tot dan toe snelste in serie geproduceerde voertuig van Porsche.  

De GT-modellen van de Porsche 997 zijn geoptimaliseerd voor sportievelingen  

Naast de GT2 verschenen er net als bij de voorganger Porsche 996 ook bij de Porsche 997 weer op sportieve performance gerichte GT3-versies. Deze verschenen vanaf 2006 in een kleine oplage. De Porsche 997 GT3 en GT3 RS beschikten over een boxermotor met een cilinderinhoud van 3,6 liter en een prestatievermogen van 305 kW (415 pk). Daarmee haalde de Porsche maximaal 310 km/u. De uiterlijke kenmerken van de GT3-modellen van de Porsche 997 waren de vaste achtervleugels met een lip eronder die de druk verlaagde, en het lager gelegen chassis. Een bijzonderheid: het koppel liet zich met 25 newtonmeter verhogen door een schakelaar op het middenconsole te bedienen. De Porsche 997 GT3 RS, als raceauto die ook op straat gebruikt mocht worden, werd geleverd met een rolkooi die naar wens zelf gemonteerd kon worden. Hij werd standaard geleverd met zittingen van koolstofvezel  en dankzij andere gewichtsreducerende maatregelen kon hij in 4,2 seconden van nul naar honderd accelereren. Daarmee accelereerde hij één tiende seconde sneller dan de Porsche 997 GT3.

Beoordelingen voor Porsche 997

2 Beoordelingen

5,0