Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
subaru-tribeca-l-01.jpg

Subaru Tribeca

1 / 3
subaru-tribeca-l-01.jpg
subaru-tribeca-l-02.jpg
subaru-tribeca-l-03.jpg

Subaru Tribeca Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Subaru Tribeca, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:8.9 - 9.7s
Maximumsnelheid:195 - 195 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):275 - 291 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):11.6 - 12.3 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4855 x 1880 x 1675 mm
Portieren:5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:678 - 721 kg

De Subaru Tribeca wordt in 2006 in Europa geïntroduceerd

Door gebruik te maken van boxermotoren, af te zien van dieselmotoren en serieuitvoeringen van sedans en combi's al vroeg uit te rusten met vierwielaandrijving, nam de Japanse autofabrikant Subaru lange tijd een speciale positie in op de automarkt. Lees meer

Interesse in een Subaru Tribeca

Subaru Tribeca tweedehands auto
Subaru Tribeca dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Vanwege hun gebruik van vierwielaandrijvingen en de samenwerking met de Japanse terreinwagenspecialist Isuzu lag het voor de hand dat Subaru al vroeg eigen Sport Utility Vehicles (SUV's) zou gaan ontwikkelen om te profiteren van het groeipotentieel van dit voertuigsegment. Maar in plaats van echte SUV's kozen de Japanners aanvankelijk liever voor een cross-over strategie, waarbij ze op basis van de serie Subaru Legacy een Outback gedoopt model op de markt brachten. Deze was als sedan en combi voor gebruik op onverharde wegen aangepast door middel van een verhoogde bodemvrijheid. Bij hun strategie hoorde bovendien ook de inzet van offroadtechnieken zoals Hill-Holder in personenauto's. Pas in 2005 zetten de Japanners dan de eerste stap in de SUV-klasse, toen ze de compacte softroader Subaru Tribeca presenteerden die uiteindelijk in 2006 naar Europa kwam.

De Subaru Tribeca rolt in de Amerikaanse fabriek van de fabrikant van de band

Technisch gezien was de Subaru Tribeca gebaseerd op het platform van de Legacy. Hij kreeg echter anders dan de klassieke sedan en ongeveer net als de Subaru Outback een hogere bodemvrijheid en een typische hoge SUV-carrosserie. Met een wielbasis van 2,75 meter, een totale lengte van 4,86 meter en een hoogte van 1,72 meter werd de Subaru Tribeca als vijfdeursmodel gebouwd met een zitplaatscapaciteit voor vijf of zeven passagiers. Een bijzonderheid bij de productie: de Subaru Tribeca werd niet bij de fabrikant in Japan geproduceerd, maar bij de Amerikaanse vestiging van het bedrijf, aangezien het grootste deel van de productie op de Noord-Amerikaanse markt verkocht zou worden. Passend hierbij was het design van de Subaru Tribeca georiënteerd aan Amerikaanse voorbeelden, vooral nadat de Subaru Tribeca na een modelonderhoud in 2007 een gewijzigde, minder onafhankelijk ogende voorkant gekregen had.

De motoren van de Subaru Tribeca

Net als bij de andere modellen van de fabrikant werden er voor de Subaru Tribeca uitsluitend motoren in boxer-bouwwijze gebruikt. Het gebruik van de in 2008 voor het eerst toegepaste boxer dieselmotor van Subaru was aanvankelijk niet gepland. In de twee eerste bouwjaren werd de Subaru Tribeca met een 3,0 liter motor uitgerust met een prestatievermogen van 180 kW (245 pk). Vanaf 2007 kreeg de Subaru Tribeca een nieuwe 3,6 liter boxermotor met 190 kW (258 pk).

Beoordelingen voor Subaru Tribeca

2 Beoordelingen

5,0