Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
suzuki-wagon-r-plus-l-01.jpg

Suzuki Wagon R+

1 / 3
suzuki-wagon-r-plus-l-01.jpg
suzuki-wagon-r-plus-l-02.jpg
suzuki-wagon-r-plus-l-03.jpg

Suzuki Wagon R+ Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Suzuki Wagon R+, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:12.8 - 16s
Maximumsnelheid:135 - 160 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):140 - 174 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):5.2 - 7.2 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3410 x 1575 x 1700 mm
Portieren:5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:370 - 540 kg

De Suzuki Wagon R Plus komt in 1998 als micro-MPV naar Europa

Vanwege de Japanse wetgeving horen miniauto's of Kei Cars in Japan al decennialang tot het straatbeeld. Op deze auto's wordt namelijk weinig belasting geheven. Deze voertuigen, die uitgerust zijn met een motor met een beperkte cilinderinhoud van 0,6 liter, worden door de meeste Japanse fabrikanten aangeboden. Lees meer

Interesse in een Suzuki Wagon R+

Suzuki Wagon R+ tweedehands auto
Suzuki Wagon R+ dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Het aanbod aan merken en carrosserievormen is dan ook veelzijdig. Het doel van de ontwikkelaars was om bij de wettelijk beperkte afmetingen van de Kei Cars, toch zo veel mogelijk plek in het interieur te creëren. Er werden dan ook hoge carrosserieën ontworpen. De voertuig- en motorenfabrikant Suzuki presenteerde dit constructieprincipe ook op de wereldmarkt, toen hij in 1993 de eerste generatie van de micro-MPV Suzuki Wagon R op de markt bracht. Terwijl de Suzuki Wagon R in Japan als Kei Car nauwelijks opviel, vond men hem in andere landen ongewoon. De reden: de ingenieurs hadden een compromisloze, rechthoekige carrosserie ontworpen volgens hun richtlijn van optimaal ruimtegebruik. Het model werd met drie en met vijf deuren gebouwd, waarbij de vijfdeursvariant onder de naam Suzuki Wagon R+ van 1998 tot 2006 op de Europese markten verkrijgbaar was.

Een hoge carrosserie voor optimaal ruimtegebruik in de Suzuki Wagon R+

Met een hoogte van bijna 1,70 meter, een breedte van amper 1,60 meter en een lengte van iets meer dan 3,50 meter had de Suzuki Wagon R+ de proporties die bekend zijn van grote MPV's. Deze waren echter aangepast aan een klein formaat. Zijn wielbasis van meer dan 2,30 meter en de hoge carrosserie stelden de passagiers veel hoofd- en beenruimte ter beschikking. De Japanse esthetiek van de Kei Cars bleek echter niet helemaal geschikt te zijn voor Europa. Daarom ontwikkelden de Japanners samen met Opel een nieuwe modelgeneratie die minder polariserend was.

De tweede generatie van de Suzuki Wagon R+ wordt in 2000 gepresenteerd

De kleiner vormgegeven tweede generatie van de Suzuki Wagon R+ werd in 2000 geïntroduceerd en werd sterker als Europees model gedefinieerd. Dat lag aan de ene kant aan de samenwerking met Opel, aan de andere kant aan het feit dat de Suzuki Wagon R+ voor Europa in de Hongaarse Suzuki-fabriek van de band rolde. De Duitse partner bood het zustermodel in deze tijd onder de naam Opel Agila aan. In 2003 kregen beide modellen een facelift.

De motoren van de Suzuki Wagon R+

In de eerste generatie werd de Suzuki Wagon R+ uitgerust met een 1,0 liter benzinemotor met 48 kW (65 pk) evenals met een 1,2 liter motor met 51 kW (69 pk). Vanaf 2000 werd er vervolgens een gemodificeerde 1,2 liter motor met 56 kW (76 pk) gebruikt. Vanaf de facelift in 2003 verscheen er een nieuwe 1,3 liter motor met een prestatievermogen van voortaan 69 kW (94 pk). Daarnaast was er voor het eerst ook een dieselmodel te krijgen, deze had een motor met een prestatievermogen van 51 kW (69 pk).

Beoordelingen voor Suzuki Wagon R+

12 Beoordelingen

4,1