De Iveco Eurocargo is een Vrachtwagen die geschikt is voor diverse applicaties in de middelgewicht klasse / sector. Dankzij de compacte cabine, een uitmuntende stuurhoek en een kleine draaicirkel, is de Eurocargo zeer geschikt om in stadscentra te rijden. Toch levert de Iveco Eurocargo ook goede prestaties tijdens langere reizen of zware opdrachten. De structuur van het chassis van de Eurocargo is volledig plat en vrij van enige obstructie en laat lengtes toe van 4,135 mm tot 10,550 mm. Hierdoor kan de Eurocargo eenvoudig aangepast worden voor elk type opdracht. Er zijn in totaal 9 varianten van de Iveco Eurocargo, gaande van 7 ton tot 18 ton. Er zijn zes verschillende motors mogelijk, van 160 pk tot 300 pk. Ook op het gebied van transmissiesystemen biedt de Iveco Eurocargo een ruime keuze: zeven handgeschakelde, drie geautomatiseerde en drie automatische. Er zijn daarnaast drie verschillende soorten cabines beschikbaar: Day (voor dagelijks gebruik overdag), Sleeper (voor langere ritten en overnachtingen) en een 6+1 Crew Cab, waar tot zeven mensen plaats in kunnen nemen. Tenslotte is de Iveco Eurocargo verkrijgbaar met twee soorten plafondhoogte, standaard en hoog plafond.

Veiligheid

De Iveco Eurocargo levert de chauffeur een grote zichtbaarheid door de grote voorruit en grote zijruiten. In totaal zes buitenspiegels maken het geheel compleet. Alle 4x2 versies van de Eurocargo beschikken over schijfremmen op de vier wielen, met grotere schijven op de zeven tot tien GVW-uitvoeringen. Alle vrachtwagens zijn uitgerust met de veiligheidssystemen ESP en ASR. Bovendien zorgt de EBL (elektronische aanpassing van de remwerking) ervoor dat de wielen een uitstekende grip op het wegdek behouden.

Comfort

De Iveco Eurocargo biedt een ruime keuze aan cabines die gemakkelijk toegankelijk zijn ( een of twee treden, afhankelijk van de versie) en die verlicht zijn met spots. De versnellingspook staat op het dashboard gemonteerd waardoor er eenvoudiger van de ene kant naar de andere kant van de cabine bewogen kan worden. Ook de handrem is zodanig geplaatst dat ze nergens voor enige belemmering zorgt. Het chauffeursgedeelte is ergonomisch ontworpen met een 470 mm stuurwiel, een verstelbare stuurkolom, dashboard met ingebouwde navigatie en een centrale module. Vanuit de chauffeurszetel is er simpele toegang tot alle controlefunctie, zodat de chauffeur nooit het oog op de weg kan verliezen. De Iveco Eurocargo is optioneel ook verkrijgbaar met airco.
Naar boven