De Iveco Trakker is de zwaarste Vrachtwagen van Iveco die bedoeld is voor professionals die grote operationele verwachtingen hebben. De Trakker is ontworpen om te presteren in elk klimaattype en op elk terrein, gaande van asfaltwegen, zandwegen, tot zeer extreme off-road omstandigheden. De Trakker wordt ingezet voor diverse opdrachten: vervoer van bouwmaterialen, wegenonderhoud en uitzonderlijke vrachten. De Iveco Trakker is verkrijgbaar in twee versies: Rigid en Tractor. De Trakker kan over een 8-liter- of 13-litermotor beschikken met zes krachtniveaus tot maximum 500 pk. Er bestaan in totaal zeven verschillende transmissiesystemen voor de Iveco Trakker. Er is het geautomatiseerde EuroTronic-systeem met twaalf versnellingen en het handgeschakelde met negen en zestien versnellingen. De Trakker kan beschikken over ofwel een cabine Active Day, ofwel een cabine Active Time, afhankelijk van het feit of een overnachting in de cabine vereist is. Er zijn eveneens ook twee plafondhoogtes: standaard en hoog. Wat de aandrijving betreft, bestaat de Trakker in de volgende uitvoeringen: 4x4, 6x4, 6x6 en 8x4.

Comfort

De Iveco Trakker biedt een combinatie aan van veel comfort en een hoge productiviteit en dat zelfs in zware werkomstandigheden. Een efficiënt airco-/verwarmingssysteem en een geluidsbestendige cabine dragen bij aan een groot comfort voor de chauffeur. Bij het ontwerpen van de Iveco Trakker is er veel aandacht besteed aan de chauffeurszetel. De chauffeurszetel is verwarmd en kan in negen verschillende standen geplaatst worden. In de cabine in de uitvoering Active Day kunnen drie personen plaatsnemen. De Iveco Trakker beschikt bovendien over veel opbergruimte waarin zowel documenten als werktuigen opgeborgen kunnen worden. Deze opbergruimte is eenvoudig toegankelijk en bevindt zich onder andere in het plafond van de cabine, tussen de chauffeurs- en passagierszetel, onder de zetels en in de deuren.

Veiligheid

De Iveco Trakker beschikt standaard over ABS en EBL, en kan optioneel ook met ASR aangeschaft worden. De ABS-functie kan uitgeschakeld worden door middel van de ‘off-road mode’, waardoor de wielen synchroon kunnen remmen. Eens boven een snelheid van 15 km/u zal de ABS wel automatisch opnieuw geactiveerd worden. Dit ABS-systeem voorkomt dat de remmen gaan vastslaan tijdens het remmen, onafhankelijk van het wegdek waarop gereden wordt. Op de wielen zitten sensoren die signalen doorgeven met exacte informatie over het gedrag en de reactie van de wielen. Het EBL-systeem waarmee de Iveco Trakker is uitgerust, optimaliseert de remkracht op basis van de lading.
Naar boven