De Mercedes-Benz Integro is een bus die kan beschikken over motoren van 220 kW / 299 pk tot 300 kW / 408 pk. De motoren zijn uitgerust met vierkleppentechniek, elektronisch motormanagement, turbo en injectie van het systeem PLD (pomp-leiding-verstuiver). Hierdoor kan de Mercedes-Benz Integro optimale rijprestaties garanderen, zelfs bij een laag toerental. Deze motoren werken op basis van de BlueTec-diesel technologie, waardoor ze voldoen aan de Euro V-norm. Ze hebben een lage uitstoot van stikstofoxiden en roetdeeltjes en garanderen een laag brandstofverbruik. De Integro heeft een manuele zesversnellingsbak die bediend wordt door een joystick op het dashboard. Door de Servoshift-bekrachting wordt schakelen even gemakkelijk als in een personenwagen. Optioneel is de Mercedes-Benz Integro ook beschikbaar met een ZF- of Voith-automaat of indien gewenst met een compleet geautomatiseerde EPS3-versnellingsbak die slechts met twee pedalen werkt. De Integro heeft hoogwaardige assen die ook in reisbussen worden gebruikt. Een uitstekende rechtuitstabiliteit en veercomfort worden bereikt door een onafhankelijke wielophanging aan de vooras. De aandrijfas is van het HO6-type, dat bijzonder stil is.

Veiligheid

Mercedes-Benz is een van de pioniers op het vlak van veiligheid in en van voertuigen en het mag daarom niet verbazen dat de Integro is uitgerust met verschillende veiligheidssystemen. Op die manier kan ingespeeld worden op slechte zichtbaarheid of onvoorziene verkeerssituaties. Op elke as van de Mercedes-Benz Integro staan snel reagerende schijfremmen. De systemen ABS en ASR zitten standaard op de Integro, waardoor de veiligheid bij het remmen optimaal is. De rem- en stopweg wordt beperkt door het BAS-systeem. De Integro beschikt ook over een elektronisch stabiliteitsprogramma ESP dat de chauffeur helpt bij het nemen van scherpe bochten of uitwijkmanoeuvres. EBS, een remkrachtregeling, staat de ABS bij in het optimaliseren van de remwerking. Ook de bestuurdersplaats speelt een belangrijke rol in dit geheel. Deze positie is in de Integro ergonomisch opgebouwd zodat de bestuurder alles binnen handbereik heeft.

Comfort voor de bestuurder

De bestuurder hoeft in de Integro zijn zitpositie niet aan te passen om aan alle schakelaars en instrumenten te geraken. Zo staat de parkeerrem bijvoorbeeld links naast hem binnen handbereik. Een display verzamelt alle belangrijke weergavefuncties en bevindt zich centraal in het dashboard. De bestuurdersplaats kan optioneel met een individuele airconditioning uitgerust worden. De cabine van de Mercedes-Benz Integro beschikt daarnaast over heel wat opbergruimte in de vorm van ruime opbergvakken en een open aflegvlak.
Naar boven