Snel zoeken


Om resultaten weer te geven, selecteert u eerst het voertuig.

Informatie over Unimog

Unimog: van landbouw- tot recreatievoertuig

Het ontstaan van de Unimog

De Unimog is een wagen met een unieke geschiedenis die zijn oorsprong kent rond het einde van de Tweede Wereldoorlog. Oorspronkelijk is deze wagen ontworpen als landbouwvoertuig, maar tot op heden is deze toepassing nooit een echt succes geworden. De laatste jaren is het landbouwsegment dan ook volledig afgebouwd, en worden door Mercedes-Benz geen voertuigen meer gebouwd die deze sector dienen. Doordat de Unimog geschikt is voor ieder type ondergrond en daarenboven en uiterst flexibel frame heeft, wordt hij echter wel gebruikt voor heel wat andere toepassingen. Zo is hij sinds het begin van zijn bestaan opgepikt als legervoertuig en maken vandaag ook diverse openbare diensten zoals politie en brandweer gebruik van deze unieke wagen.

De Unimog als recreatieve wagen

Naast zijn bewezen nut voor heel wat legertoepassingen doet de Unimog het erg goed op recreatief vlak. Zo wordt hij gebruikt om de Dakar-rally mee te rijden en dit met het nodige succes. Maar de Unimog van Mercedes-Benz is niet de enige die hoge ogen gooit bij de liefhebber. DaimlerChrysler bracht in 2005 een leuke versie van de Unimog op de markt onder de naam "Funmog" die goed scoort bij de particuliere koper. Deze variant is een luxe-editie die voorzien is van alle nieuwste hightechsnufjes waaronder een dvd-speler en 6,5 inch beeldscherm. Hij wordt uitgevoerd in een zwarte kleur en is bedoeld om aandacht te trekken en luxe uit te stralen.

De Unimog en zijn imitators

Heel wat merken trachten de Unimog na te bootsen, maar die pogingen zijn niet erg geslaagd. De beperkte snelheid van het voertuig wordt wel goed gekopieerd, maar daar eindigt het dan ook. De Unimog heeft een snelheid tot maximaal 90 km/u. Dit is een bewuste keuze gezien het niet de bedoeling is om het voertuig als dagdagelijks vervoermiddel te gebruiken. Voor een toepassing als legervoertuig of transportvoertuig voor allerhande overheidsopdrachten is een hogere snelheid ook niet nodig.

Zoekresultaten

Foto
Verkoopprijs
Kilometerstand
Bouwjaar
Mercedes-Benz 4 X Unimog U500/39 with SCHMIDT EQUIPMENT
Airconditioning (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 78.000,- (€ 94.380,- bruto)
64.000 km
10/2008
8 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG 406 D121
Vierwielaandrijving (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 6.500,- (€ 7.865,- bruto)
6.628 km
09/1969
10 Foto
Mercedes-Benz U1350LM
Compressor, Extra verlichting, Geluidsisolatie, Lier, Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 24.000,- (€ 24.000,- bruto)
5.228 km
09/1998
8 Foto
Mercedes-Benz Soeder Zwischenachserhobel fuer Unimog
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 2.000,- (€ 2.380,- bruto)
1 km
01/1997
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1450 / U1450 427 89444
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 31.900,- (€ 37.961,- bruto)
101.575 km
10/1997
6 Foto
Mercedes-Benz Unimog 427 1200 Zugmaschine 3-Seiten-Kipper
Compressor, Extra verlichting, Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 11.000,- (€ 11.000,- bruto)
213.059 km
12/1988
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog 600 / U600 407 61806
Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.900,- (€ 22.491,- bruto)
107.105 km
06/1990
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog 600 / U600 407 73599
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 19.900,- (€ 23.681,- bruto)
81.103 km
07/1992
6 Foto
Mercedes-Benz Unimog 600 / U600 407 51412
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 19.900,- (€ 23.681,- bruto)
43.165 km
11/1988
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog U 300 Frontlader Hauer
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 5.500,- (€ 6.545,- bruto)
1 km
03/2003
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1250 / U1250 424 14949
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 21.900,- (€ 26.061,- bruto)
181.090 km
07/1985
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1650 / U1650 427 46338
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 29.900,- (€ 35.581,- bruto)
225.442 km
11/1990
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1450 / U1450 427 80291
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 26.900,- (€ 32.011,- bruto)
178.932 km
06/1994
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1600 / U1600 427 94222
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 38.900,- (€ 46.291,- bruto)
286.082 km
09/1999
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1600 / U1600 427 83353
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 29.900,- (€ 35.581,- bruto)
298.722 km
07/1995
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 110 / U110 418 74354
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 24.900,- (€ 29.631,- bruto)
65.000 km
11/1994
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 500 / U500 405 07194
Airconditioning, Cruise control, Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 69.900,- (€ 83.181,- bruto)
170.060 km
04/2005
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 90Turbo / U90Turbo 408 93305
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 22.900,- (€ 27.251,- bruto)
119.095 km
04/1999
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1250 / U1250 427 58054
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 25.900,- (€ 30.821,- bruto)
143.868 km
12/1989
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1450 / U1450 427 00236
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 34.900,- (€ 41.531,- bruto)
41.044 km
04/2002
7 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1450 / U1450 427 52204
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 26.900,- (€ 32.011,- bruto)
149.452 km
11/1988
10 Foto
Mercedes-Benz Unimog 400 / U400 405 01055
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 46.900,- (€ 55.811,- bruto)
202.596 km
09/2002
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog 500 / U500 405 12061
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 69.900,- (€ 83.181,- bruto)
157.770 km
10/2006
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 400 / U400 405 01069
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 49.900,- (€ 59.381,- bruto)
193.105 km
09/2002
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1300L 435 13696
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 15.900,- (€ 18.921,- bruto)
50.276 km
09/1984
7 Foto
*** Meer informatie over brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe wagens kan worden geraadpleegd in de TECHNICAR database op de site van de FEBIAC: www.febiac.be