Snel zoeken


Om resultaten weer te geven, selecteert u eerst het voertuig.

Informatie over Unimog

Unimog: van landbouw- tot recreatievoertuig

Het ontstaan van de Unimog

De Unimog is een wagen met een unieke geschiedenis die zijn oorsprong kent rond het einde van de Tweede Wereldoorlog. Oorspronkelijk is deze wagen ontworpen als landbouwvoertuig, maar tot op heden is deze toepassing nooit een echt succes geworden. De laatste jaren is het landbouwsegment dan ook volledig afgebouwd, en worden door Mercedes-Benz geen voertuigen meer gebouwd die deze sector dienen. Doordat de Unimog geschikt is voor ieder type ondergrond en daarenboven en uiterst flexibel frame heeft, wordt hij echter wel gebruikt voor heel wat andere toepassingen. Zo is hij sinds het begin van zijn bestaan opgepikt als legervoertuig en maken vandaag ook diverse openbare diensten zoals politie en brandweer gebruik van deze unieke wagen.

De Unimog als recreatieve wagen

Naast zijn bewezen nut voor heel wat legertoepassingen doet de Unimog het erg goed op recreatief vlak. Zo wordt hij gebruikt om de Dakar-rally mee te rijden en dit met het nodige succes. Maar de Unimog van Mercedes-Benz is niet de enige die hoge ogen gooit bij de liefhebber. DaimlerChrysler bracht in 2005 een leuke versie van de Unimog op de markt onder de naam "Funmog" die goed scoort bij de particuliere koper. Deze variant is een luxe-editie die voorzien is van alle nieuwste hightechsnufjes waaronder een dvd-speler en 6,5 inch beeldscherm. Hij wordt uitgevoerd in een zwarte kleur en is bedoeld om aandacht te trekken en luxe uit te stralen.

De Unimog en zijn imitators

Heel wat merken trachten de Unimog na te bootsen, maar die pogingen zijn niet erg geslaagd. De beperkte snelheid van het voertuig wordt wel goed gekopieerd, maar daar eindigt het dan ook. De Unimog heeft een snelheid tot maximaal 90 km/u. Dit is een bewuste keuze gezien het niet de bedoeling is om het voertuig als dagdagelijks vervoermiddel te gebruiken. Voor een toepassing als legervoertuig of transportvoertuig voor allerhande overheidsopdrachten is een hogere snelheid ook niet nodig.

Zoekresultaten

Foto
Verkoopprijs
Kilometerstand
Bouwjaar
Mercedes-Benz Unimog U 1250
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 9.900,- (€ 11.781,- bruto)
254.000 km
10/1988
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 600 / U600 407 61806
Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.900,- (€ 22.491,- bruto)
107.105 km
06/1990
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1600 / U1600 427 94222
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 38.900,- (€ 46.291,- bruto)
286.082 km
09/1999
10 Foto
Mercedes-Benz Unimog 300 / U300 405 97473
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 47.900,- (€ 57.001,- bruto)
107.390 km
01/2001
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1300L 435 13696
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 15.900,- (€ 18.921,- bruto)
50.276 km
09/1984
7 Foto
Mercedes-Benz Unimog 500 / U500 405 12042
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 75.900,- (€ 90.321,- bruto)
125.589 km
11/2006
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog 400L / U400L 405 01268
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 49.900,- (€ 59.381,- bruto)
216.264 km
07/2002
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog U 1400 427/10 Bagger / Kran Atlas 95.1
ABS, Compressor, Geluidsisolatie, Hydraulica (hulpaandrijving), Kraan, Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 45.900,- (€ 45.900,- bruto)
101.939 km
03/2001
9 Foto
Mercedes-Benz Maehtuer
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 500,- (€ 595,- bruto)
1 km
01/1990
10 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4 ALLRAD
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 10.890,- (€ 12.959,- bruto)
73.550 km
02/1985
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
29.800 km
05/1986
6 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 11.790,- (€ 14.030,- bruto)
56.550 km
04/1986
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
23.100 km
07/1985
10 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4 ALLRAD
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 11.790,- (€ 14.030,- bruto)
44.590 km
12/1984
9 Foto
Mercedes-Benz Unimog U1300L Turbo schnelle Achse Koffer Kranke
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.850,- (€ 22.431,- bruto)
61.750 km
11/1987
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L 3 Seiten Kipper 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 19.890,- (€ 23.669,- bruto)
35.690 km
05/1986
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4x 4 AHK W I N D E
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 15.890,- (€ 18.909,- bruto)
38.100 km
02/1987
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 14.940,- (€ 17.778,- bruto)
88.490 km
02/1984
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche Plane 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
45.650 km
03/1985
4 Foto
Mercedes-Benz Unimog 404.1S schweizer Armee 4x4 Oldtimer
Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 7.900,- (€ 9.401,- bruto)
18.158 km
08/1962
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 406 mit Frontlader + Heckbagger Top US-Army
Compressor, Extra verlichting, Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 23.000,- (€ 27.370,- bruto)
4.163 km
07/1987
5 Foto
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Unimog 1450
(D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.500,- (€ 18.500,- bruto)
143.770 km
06/1990
6 Foto
Mercedes-Benz Unimog U 1450 Zweiwege mit 600 to Waggonbremse
Extra verlichting, Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 65.000,- (€ 77.350,- bruto)
84.800 km
01/1992
9 Foto
Mercedes-Benz U 406
Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 6.000,- (€ 7.140,- bruto)
235.000 km
10/1977
9 Foto
Mercedes-Benz U 90 Schneeschild+Salzstreuer Zapfwellen KIPPER
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 17.800,- (€ 21.182,- bruto)
107.000 km
10/1996
2 Foto
*** Meer informatie over brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe wagens kan worden geraadpleegd in de TECHNICAR database op de site van de FEBIAC: www.febiac.be