Snel zoeken


Om resultaten weer te geven, selecteert u eerst het voertuig.

Informatie over Unimog

Unimog: van landbouw- tot recreatievoertuig

Het ontstaan van de Unimog

De Unimog is een wagen met een unieke geschiedenis die zijn oorsprong kent rond het einde van de Tweede Wereldoorlog. Oorspronkelijk is deze wagen ontworpen als landbouwvoertuig, maar tot op heden is deze toepassing nooit een echt succes geworden. De laatste jaren is het landbouwsegment dan ook volledig afgebouwd, en worden door Mercedes-Benz geen voertuigen meer gebouwd die deze sector dienen. Doordat de Unimog geschikt is voor ieder type ondergrond en daarenboven en uiterst flexibel frame heeft, wordt hij echter wel gebruikt voor heel wat andere toepassingen. Zo is hij sinds het begin van zijn bestaan opgepikt als legervoertuig en maken vandaag ook diverse openbare diensten zoals politie en brandweer gebruik van deze unieke wagen.

De Unimog als recreatieve wagen

Naast zijn bewezen nut voor heel wat legertoepassingen doet de Unimog het erg goed op recreatief vlak. Zo wordt hij gebruikt om de Dakar-rally mee te rijden en dit met het nodige succes. Maar de Unimog van Mercedes-Benz is niet de enige die hoge ogen gooit bij de liefhebber. DaimlerChrysler bracht in 2005 een leuke versie van de Unimog op de markt onder de naam "Funmog" die goed scoort bij de particuliere koper. Deze variant is een luxe-editie die voorzien is van alle nieuwste hightechsnufjes waaronder een dvd-speler en 6,5 inch beeldscherm. Hij wordt uitgevoerd in een zwarte kleur en is bedoeld om aandacht te trekken en luxe uit te stralen.

De Unimog en zijn imitators

Heel wat merken trachten de Unimog na te bootsen, maar die pogingen zijn niet erg geslaagd. De beperkte snelheid van het voertuig wordt wel goed gekopieerd, maar daar eindigt het dan ook. De Unimog heeft een snelheid tot maximaal 90 km/u. Dit is een bewuste keuze gezien het niet de bedoeling is om het voertuig als dagdagelijks vervoermiddel te gebruiken. Voor een toepassing als legervoertuig of transportvoertuig voor allerhande overheidsopdrachten is een hogere snelheid ook niet nodig.

Zoekresultaten

Foto
Verkoopprijs
Kilometerstand
Bouwjaar
Mercedes-Benz Unimog 1300L
Eenpersoonsbedden, Tweepersoonsbed (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 45.000,- (€ 45.000,- bruto)
208.000 km
01/1989
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog 411
Chassis, Drukluchtrem, Frontaftakas, Transmissie, Vierwielaandrijving (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 21.650,- (€ 21.650,- bruto)
k.A.
k.A.
3 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG
Trekhaak (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 9.900,- (€ 11.979,- bruto)
57.000 km
06/1986
2 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG 424 U1200 , kein 1300, 1500
Vierwielaandrijving (B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 7.900,- (€ 7.900,- bruto)
430.000 km
11/1984
6 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG 1250 3m³
(B) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 9.500,- (€ 11.495,- bruto)
213.770 km
05/1986
4 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG U1250 ALLRAD
Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 5.400,- (€ 6.426,- bruto)
466.857 km
02/1988
10 Foto
Mercedes-Benz Unimog 427 1200 Zugmaschine 3-Seiten-Kipper
Compressor, Extra verlichting, Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 11.000,- (€ 11.000,- bruto)
213.059 km
12/1988
5 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG 1450 m. HIAB Ladekran 105
Compressor, Extra verlichting, Hydraulica (hulpaandrijving), Kraan, Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 25.000,- (€ 29.750,- bruto)
64.500 km
06/1994
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog U 1250 4x4 Allradpritsche+Kran Hiab 985+Kompressor
Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.900,- (€ 22.491,- bruto)
180.961 km
04/1985
3 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG U1000
(F) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 16.400,- (€ 16.400,- bruto)
k.A.
k.A.
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 1750
(F) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 18.500,- (€ 18.500,- bruto)
k.A.
k.A.
2 Foto
Mercedes-Benz Unimog U 1850+PK20000Kran und Winde mit Bergestuetz
ABS, Compressor, Kraan, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 29.900,- (€ 35.581,- bruto)
259.000 km
03/1993
10 Foto
Mercedes-Benz Tankloeschfahrzeug TLF 8/18 Unimog U 1300 L
Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 28.470,- (€ 33.879,- bruto)
26.000 km
02/1986
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 406
Compressor, Laadlift, Sperdifferentieel, Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 32.000,- (€ 32.000,- bruto)
8.000 km
05/1972
9 Foto
Mercedes-Benz UNIMOG 1200
Hydraulica (hulpaandrijving), Sperdifferentieel, Vierwielaandrijving (I) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 24.500,- (€ 29.890,- bruto)
28.265 km
12/1987
7 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4x4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 15.840,- (€ 18.849,- bruto)
3.120 km
10/1984
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
40.067 km
03/1984
3 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
48.550 km
02/1987
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
31.950 km
05/1986
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4x4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 14.440,- (€ 17.183,- bruto)
64.329 km
05/1980
7 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
59.700 km
09/1984
8 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 12.890,- (€ 15.339,- bruto)
45.150 km
02/1986
6 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4x 4 AHK W I N D E
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 15.890,- (€ 18.909,- bruto)
38.100 km
02/1987
7 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4 x 4 ALLRAD
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 11.790,- (€ 14.030,- bruto)
94.000 km
04/1980
5 Foto
Mercedes-Benz Unimog 435 U1300L Pritsche 2t 4x4
Trekhaak, Vierwielaandrijving (D) Brandstofverbruik: gecombineerd - l/100km***, CO2-uitstoot gecombineerd - g/km***
€ 13.440,- (€ 15.993,- bruto)
12.775 km
03/1983
3 Foto
*** Meer informatie over brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe wagens kan worden geraadpleegd in de TECHNICAR database op de site van de FEBIAC: www.febiac.be