Mitsubishi produceert al enige tijd zelf geen vrachtwagens meer. Na de overname van de vrachtwagendivisie door Mercedes-Benz wordt de Mitsubishi vrachtwagen nu in Duitsland geproduceerd en als Fuso Canter op de markt gezet. Al is de naam veranderd, hij draagt nog wel steeds het logo van Mitsubishi!

Fuso Canter: altijd de juiste oplossing

Bij de Fuso Canter is keuze uit twee uitvoeringen. Een 1,7 meter brede variant met een enkele cabine en een maximaal gewicht van 3,5 of 6 ton en een 2 meter brede variant met een enkele of dubbele cabine en een maximaal toegelaten gewicht van 3,5 of 7,5 ton. De Canter is leverbaar met een gesloten laadruimte, als pick-up, als kraanwagen, als kiepwagen of als depannagewagen. Hij heeft een half-automatische versnellingsbak en in de 3,5 ton-uitvoering zelfs onafhankelijke voorvering.

De Fuso Canter: ook in hybride-uitvoering of met vierwielaandrijving

Sinds 2012 is er een Fuso Canter Eco Hybrid leverbaar met een innovatieve hybride-aandrijving, waarmee tot maar liefst 23% op brandstofkosten bespaard kan worden. Hij is uitgerust met energieterugwinning en standaard een start-stopsysteem, waarmee ook een lagere CO2-uitstoot bereikt wordt. Er is ook een 4x4 Canter die off-road gebruikt kan worden. Als dat nodig is, kan handmatig het vierwielaandrijvingssysteem aangezet worden. Als de vrachtwagen weer op de normale weg rijdt, schakelt het systeem zichzelf eenvoudig uit. Iedere Fuso Canter heeft een kleine draaicirkel en naar keuze verschillende wielbases. De efficiënte, sterke dieselmotor zorgt bij iedere gewichtsklasse voor voldoende aandrijvingsvermogen.
Naar boven