Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
nissan-pixo-front

Nissan Pixo

1 / 4
nissan-pixo-front
nissan-pixo-back
nissan-pixo-interior
nissan-pixo-trunk

Nissan Pixo Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Nissan Pixo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:14 - 17s
Maximumsnelheid:150 - 155 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):99 - 122 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.4 - 5.2 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3500 x 1600 x 1470 mm
Portieren:5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:370 - 395 kg

De Nissan Pixo rolt in 2009 voor het eerst in India van de band

In Europa werden consumenten zich pas van Indische autofabrikanten bewust toen Tata Motors, de grootste producent van het subcontinent, de traditionele Britse merken Jaguar en Land Rover kocht. Internationale vakkundigen hielden de Indische markt echter al langer in het oog. Lees meer

Interesse in een Nissan Pixo

Nissan Pixo tweedehands auto
Nissan Pixo dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Lage lonen, goed opgeleide ingenieurs en een groeiende middenstand maakten investeringen in India interessant. Zo richtte het Japanse bedrijf Suzuki bijvoorbeeld al in de jaren '80 een gezamenlijk bedrijf op samen met de Indische staat: Maruti. Sindsdien rolden er in India modellen als de Suzuki Alto van de band. Later werden ook andere fabrikanten opmerkzaam op het duo Maruti-Suzuki. VW verschafte zich een minderheidsdeelneming aan het Japanse moederconcern, en de Frans-Japanse autofabrikant Nissan met Renault op de achtergrond gaf Maruti in 2009 de opdracht om de miniauto Nissan Pixo te produceren. De Nissan Pixo werd het eerste wereldwijd verkochte voertuig dat de Indiërs voor een ander merk produceerden.

De Nissan Pixo deelt zijn platform met de Suzuki Alto

De Nissan Pixo deelde zijn techniek en platform met de Suzuki Alto, waarvan de eerste generatie al eind jaren '70 in Japan gebouwd werd. Dit voorbeeld voor de Nissan Pixo werd vervolgens vanaf midden jaren '80 ook in India bij Maruti geproduceerd. Voor de productie van de zevende generatie van de Alto, die sinds 2009 aangeboden werd, kozen de Japanners er uiteindelijk voor om de auto alleen nog maar in de fabriek in India te produceren. Zo konden hier de machines ten volle benut worden, aangezien er gelijktijdig ook van start werd gegaan met de productie van de Nissan Pixo.

Eigen designkenmerken voor de Nissan Pixo

Met een lengte van 3,66 meter en een breedte van 1,63 meter onderscheidde de 1,47 meter hoge Nissan Pixo zich qua uiterlijk nauwelijks van de Suzuki Alto. Alleen de vormgeving van de radiateur en de kunststoffen elementen aan de achterzijde van de auto waren eigen designkenmerken van de Nissan Pixo. Hoewel de Nissan Pixo tot de miniklasse behoorde werd hij gebouwd met vijf deuren. Wanneer de achterste zitplaatsen neergeklapt werden had de Pixo een laadruimte van bijna 370 liter.

De motor van de Nissan Pixo

De Nissan Pixo werd in de beter uitgeruste uitvoeringen optioneel met een automaat aangeboden, of anders met de standaard handmatige vijfversnellingsbak. De fabrikant rustte de Nissan Pixo uit met een 1,0 liter driecilindermotor met een prestatievermogen van 50 kW (68 pk). De Euro5-motor verbruikte gemiddeld 4,4 liter brandstof en had een CO2-uitstoot van 103 g/km.

Beoordelingen voor Nissan Pixo

2 Beoordelingen

4,0