Sterke punten
- Ruime auto
- Onverslijtbare techniek
- Fijne versnellingsbakken
Zwakke punten
- Onverfijnde ophanging
- Vaag stuurgevoel
- Fading bij vaak remmen
Actueel aanbod voor Toyota Carina E
-
Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4-Matic BE
€ 5.500,-- 85.000 km
- 03/2012
- 195 kW (265 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-5000 Namur -
BMW 118 118d 5portes
€ 1.500,-- 168.750 km
- 07/2007
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6900 6900 -
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor
€ 2.500,-- 195.000 km
- 03/2005
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
8,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
209 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1080 Molenbeek-Saint-Jean -
Audi A4 2.0 TDi Start/Stop DPF GPS Cuir CLim jantes
€ 5.250,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 172.000 km
- 05/2011
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
128 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6044 Roux -
Mercedes-Benz E 220 AMG SPORT CDI 7G-TRONIC Avantgarde
€ 6.800,-- 195.100 km
- 09/2014
- 125 kW (170 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9030 Gent -
Opel Astra 2.0 CDTi ecoFLEX Cosmo Start
€ 1.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 353.637 km
- 10/2012
- 121 kW (165 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek -
BMW 116 116i
€ 4.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 137.400 km
- 02/2013
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
125 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4750 Bütgenbach -
MINI Cooper 1.6i
€ 1.000,-- 150.000 km
- 03/2002
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1360 Perwez -
Ford Fiesta 1.0E 100 cv ST Line
€ 4.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 132.000 km
- 06/2017
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
99 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1400 Nivelles -
BMW 740 740DA*/*FULL OPTIONS*\*POMPE A MAZOUT PROBLEME*\*
€ 9.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 140.000 km
- 12/2010
- 225 kW (306 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
6,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-4450 Juprelle -
Toyota Corolla 5portes
€ 1.800,-- 197.000 km
- 11/2010
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-9800 9800 -
Audi A3 1.6 TDi Ambiente
€ 3.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 215.000 km
- 03/2010
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6060 Charleroi -
Porsche 996 911 Carrera
€ 26.500,-- 172.583 km
- 10/1999
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
11,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9000 Gent -
Land Rover Range Rover Evoque 2.2 TD4 COUPE
€ 11.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 174.000 km
- 07/2014
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1400 Nivelles -
Skoda Karoq 1.6 TDI DSG FULL OPTIONS BRUIT INJECTEUR
€ 13.850,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 138.000 km
- 10/2018
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
4,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6240 Farciennes -
Volvo V60 V60 D2 R-Design
€ 7.500,-- 160.000 km
- 03/2013
- 151 kW (205 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3118 Werchter -
BMW 650 650iXA PACK M original intérieur extérieur
€ 24.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 84.000 km
- 10/2013
- 333 kW (453 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
9,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
217 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5190 Jemeppe-Sur-Sambre -
Audi A5 2.0 TDi S LINE Start/Stop DPF
€ 5.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 250.000 km
- 12/2009
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1703 Schepdael -
MINI Cooper S
€ 5.200,-- 130.000 km
- 02/2009
- 128 kW (174 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1180 uccle -
Jeep Compass 2.2 CRD 136 4x4 North Edition full option !
€ 5.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 113.000 km
- 08/2013
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
6,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1932 Zaventem
Goede redenen
De geschiedenis van de Carina gaat terug naar 1970 en al die jaren daarna veranderde de auto wel van uitzicht, maar niet van karakter. De Carina (E) moest het dus eveneens van probleemloos rijden hebben.
Als je auto lang meegaat, moet het interieur tegen een stoot kunnen en ook daar slaagde Toyota in. De materialen en bekledingen waren zo gekozen dat ze iedere trend konden negeren en tegen slijtage konden.
De Carina E was er tegelijk met verschillende motoren en verschillende koetswerken. Ongeacht welke Carina je koos, was er ruimte voor 5 volwassenen en hun bagage.
De Carina E was voor zijn tijd en in zijn klasse een stille auto, je hoorde de motor nauwelijks en ook de rol- en windgeluiden werden prima uit het interieur gehouden.
Belangrijke gegevens
De toevoeging van de E, die verdacht veel leek op het latere €-symbool, stond voor ‘Europa’. De Carina E was de eerste auto die Toyota buiten Japan bouwde, met name in Groot-Brittannië. Zij die het kunnen weten beweren daardoor dat de Britse Carina’s toch niet de kwaliteit haalden van de Japanse.
Motoren
Als we de rij benzinemotoren afgaan, dan blijken die bij de Carina E behoorlijk modern. Ze beschikten over bovenliggende nokkenassen, 16 kleppen en multipoint injectie. Qua inhoud variëerden ze van 1.6 liter tot 2.0 liter, en het waren allemaal dwars ingebouwde 4-cilinders in lijn. Het vermogen ging van 99 pk tot 133 pk. Bij de diesel was er eerst een gewone ‘D’ met 73 pk, en daarna kwam er een DT met 99 pk, eveneens dwars ingebouwde 4-cilinders. De kracht ging naar de voorwielen middels een handgeschakelde 5-bak, of een 4-trapsautomaat met traditionele koppelomvormer.
De Carina E kreeg benzinemotoren ingebouwd van het lean burn-principe. Dat wil zeggen dat er meer delen lucht worden toegevoegd voor hetzelfde deel benzine. Dat zou het verbruik beperken ten koste van prestaties, maar vanaf een bepaald toerental ging de motor automatisch over op het conventionele mengsel.
Afmetingen
De sedan was 4,53 meter lang, 1,7 meter breed en 1,41 m hoog met een wielbasis van 2,59 meter. Hij woog hoogstens 1.130 kg. De break ging min of meer gelijkmatig door het leven, met her en der een millimetertje verschil. Hij was met 1.220 kg wel iets zwaarder. Hetzelfde gold voor de hatch, die met een dieselmotor 1.308 kg op de weegschaal zette. Kortom: hoe verschillend het koetswerk ook was, de maten en gewichten verschilden nauwelijks. In de koffer van de hatch kon 470 tot 1250 liter bagage, in de sedan was dat ruim 500 liter en in de break van 485 tot 1.300 liter. In de tank kon 60 liter brandstof en daarmee kwam de diesel toch minstens 1.000 km ver.
Varianten
De Carina E had in zijn laatste fase, naast de 3 koetswerkvarianten en de rist motorisaties, ook drie uitrustingsniveaus: de GTi (175 pk, jawel), de GLI (waar getinte ruiten en elektrische ruitenheffers standaard waren, ABS-remmen) en de standaardversie. Daaronder zat nog een XLi, maar die had naar Japanse gewoonte nog steeds een behoorlijke basisuitrusting.
Prijzen
De laatste nieuwprijs van de gemiddelde Carina E met diesel was omgerekend 18.000 euro. Tweedehands blijft daarvan, verbazend genoeg, tussen de 3.000 en 5.000 euro van over en wordt er nauwelijks over de kilometerstanden gediscussieerd. Kijk wel naar de herkomst, want hoewel de Carina E in België vooral particulier werd gekocht, was hij in de rest van Europa populair bij leasing- en taximaatschappijen.
Design
Buitenzijde
Vooral de hatchback kon voor enig animo zorgen in het straatbeeld, maar zelfs daar bleef alles bescheiden. Met het nieuwe Toyota-logo op de motorkap, een grille die aan Rover deed denken, bumpers in koetswerkkleur, beschermstrips rondom en 15-inchwielen was de Carina een typisch Japanse auto van de jaren 90. Hij viel niet op, maar hij viel ook niet tegen.
Binnenkant
Een contactslot of een dashboard met drie analoge klokken, waar zien we dat tegenwoordig nog? De middenconsole zat vooral vol met luchtroosters. Voorts nog een radio en een daaronder een unit voor de verwarming/ventilatie. Wie het wat breder kon laten hangen, kon voor een (nep)houten afwerking van het interieur kiezen. Stoelen waren om in te zitten, de achterbank om op te zitten en die was in de hatch en de break neerklapbaar. De bekleding was in ieder exemplaar van de sobere soort.
Veiligheid
De Carina E was zo onzichtbaar dat zelfs Euro NCAP hem over het hoofd heeft gezien. De auto werd dus niet getest op veiligheid en dat was misschien maar goed ook, want hij moest het met het minimum aan actieve veiligheid doen. Sommige uitvoeringen kregen ABS-remmen en in zijn laatste jaren werden spaarzaam airbags toegevoegd. Met hun kreukelzones stonden de Japanse auto’s destijds echter nooit vooraan in de rij.
Alternatieven
Je zou bijna kunnen zeggen dat de Carina E in zijn eigen afdeling speelde. Europeanen waren inventiever (Citroën Xantia), of hadden een beter aanzien (Volkswagen Vento). Zelfs de Nissan Primera ging minder anoniem door het leven en wilde per se voor een rijdersauto doorgaan.